Fredag, bio och studenten i Uppsala

Godkväll!

Hoppas er fredag varit bra. Här har man varit på bio. Jag började dagen med serien Outlander säsong tre där jag nu hunnit fram till det att Jamie och Claire är tillbaka på Lallybroch.

När klockan var tolv så gick jag ut till bussen men var tvungen att ta buss 8 istället för buss 11 då det var student idag här i uppsala. Så det var fullproppat på bussen in till Uppsala. Jag klev av bussen på centralstationen för att därifrån gå till filmstaden.

På filmstaden så köpte jag popcorn och en monster energidryck till filmen. Filmen jag såg var The mandalorian and Grogu. Det var länge sedan jag var såhär uttråkad av en film då jag verkligen fick anstränga mig för att inte gå innan filmen var slut.

När jag skulle ta bussen hem så gick jag till Centralstationen och där tog jag buss 8 hem igen. Det var mycket folk på stan och hade jag vetat att det skulle vara studenten så hade jag inte gått på bio idag.

Nu på kvällen har jag kollat på serien Grimm säsong två där Nicks flickvän har vaknat upp ur sin koma och minns allt förutom vem Nick är.

Sen har jag gjort en beställning hos lyko nu på kvällen….

Måndag

Godkväll!

Hoppas er måndag varit bra. Här har man varit på radion mellan 10-15. Där har jag bland annat gjort research till mitt nya program. Jag läste också ett kapitel i boken Patient 67. Så när klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var Kotletter i sås med ugnsrostade potatisklyftor. Annars har jag kollat på dokumentär som jag kommer kolla på tills jag ska sova.

Imorgon är det tisdag och då ska jag till radion. Däremot ska jag sluta vid ett tiden då jag ska på bio. Då bion börjar 14.20 så klockan kanske blir halv två innan jag går från radion. Filmen är 3 timmar och 17 minuter så jag är inte klart förrän tidigast 17.30 men har sagt till personal på boendet att jag blir sen till middag imorgon.

Onsdag, bio och Game of thrones

Godkväll!

Hoppas er onsdag varit bra. Här var man på radion men slutade tidigare vid tolv redan. Då jag hade köpt biobiljett till filmen Nürnberg som skulle börja kl ett. Så vid tolv avslutade jag datorn och tog en promenad från radion till filmstaden. Det blåste bra med motvind på min promenad. När jag kom till bion så köpte jag dryck och snacks att ha till filmen.

Så vid ett började filmen och den var klar ungefär tjugo i fyra. Då gick jag mot busshållplatsen och var in en sväng på normal. Missade precis bussen så jag valde att gå till centralstationen då nästa skulle inte gå förrän 18 minuter senare. Väl på centralstationen så stod åttan inne och jag var hemma vid halv fem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var Ris och korvstroganoff. Efter det så har jag duschat och tvättat håret. Sen har jag börjat kolla om serien Game of thrones från början. Serien är baserad på böckerna A song of ice and fire av George R.R. Martin. Serien fick åtta säsonger och vann totalt 59 emmys.

Söndag

Godkväll!

Hoppas er söndag varit bra. Jag började dagen med serien His dark materials säsong tre. Har nästan sett halva säsongen då den bara är åtta avsnitt. Annars har jag tagit en promenad ner till coop och handlat. Sen tänkte jag ta bussen hem men upptäckte att det var en kvart innan nästa buss skulle gå så valde att gå hem också. Jag var hemma innan jag såg åttan so bussen heter åka förbi så det blev en längre promenad. Jag ska däremot komma ihåg att ta på mig halsduk imorgon när jag sa till radion då det har varit kallt.

På eftermiddagen så har jag kollat på klassikern Titanic för att ha något att kolla på. Efter det så har jag ätit middag vilket var Korsvstroganoff och ris till. Sen har jag duschat och tvättat håret.

Ikväll har jag kollat på dokumentär på hbomax som jag kommer kolla på tills jag ska sova. Jag måste gå och lägga mig i tid ikväll då jag ska upp vid åtta imorgon.

Tänkte nämna det. Jag har bokat biobiljett på tisdag. Jag ska se Avatar fire and ash och filmen är 3 timmar och 17 minuter lång så jag valde att jag ska se den redan halv ett på eftermiddagen så då kommer jag sluta tidigare på radion.

Torsdag och Fredag

Skrev inget inlägg igår så börjar med gårdagen. Jag åkte till radion vid nio tiden som vanligt. Var på radion mellan 10-13. Då jag hade bokat biljett på nordisk film. Filmen började 15.15 och det var Zootropolis 2 jag såg. Filmen var väldigt bra men vi får se om jag orkar skriva recensionen imorgon eller om den får vänta tills nästa vecka. När jag kom hem så gick jag ner till basen och käkade lite middag och pratade med personalen som jobbade.

Idag så väcktes jag vid nio tiden av personalen. Började dagen med serien Supernatural säsong sex och såg några avsnitt så jag började på säsong sju. Idag så åkte jag in till Uppsala där jag var inne på Lush en sväng. Blev att jag köpte en kroppskrubb som jag använt förut. Innan jag åkte hem så gick jag in på Ica och handlade. När jag precis kommit hem så gick vårt brandlarm flera gånger så tillslut så gick jag ner till basen och undra vad hände. Det visade sig att de testade det.

Vid fyra så gick jag ner till basen och åt middag vilket var lasange. Vilket var gott. Efter det så kollade jag på filmen Jumanji: welcome to the jungle.

Handling:

Fyra ungdomar hittar ett gammalt tvspel när de har kvarsittning i skolan. Där får de välja karaktärer och sedan sugs de inte i spelet Jumanji. Där inser de att de måste göra uppgiften för att rädda Jumanji samtidigt som de måste se till att ingen förlorar alla tre liven som varje karaktär har.

Recension:

Dwayne Johnson och Jack Black spelar två av de stora rollerna. Denna film har vunnit pris som favorite movie på Kids choice award 2018. En bra komedi som är lätt att kolla på. Mycket skratt och skämt i denna. Behöver man en film som får en att skratta så är denna ett bra tips. Filmen fick en uppföljare som heter Jumanji: the next level som kom ut 2019. Jag såg båda filmerna på bio.

Jag ger filmen 3/5

Tisdag

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra tisdag. Här har man varit på radion mellan 10-15. Där har jag bland annat jobbat med manus för ett program jag ska göra efter jag är klar med programmet om Hunger games. Jag köpte också en biobiljett till Zootropolis 2 som jag ska se på torsdag. Det blir att åka till Gränby och nordisk film. Filmen börjar klockan 15.15 så kommer sluta vid ett på radion på torsdag.

När klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen där jag tog bussen hem. Här hemma har jag ätit middag. Vilket var ris och kyckling med crurry sås. Efter det så har jag kollat på filmen Zootropolis.

Judy Hopps är en kanin som utbildar sig till polis. Efter det så får hon jobba i Zootropolis. Där har 14 olika djur försvunnit utan att någon vet hur eller var de har tagit vägen. Judy får uppgift att hitta en av djuren som försvunnit. Kommer hon lyckas hitta någon av djuren och ta reda på varför de försvunnit?

Recension:

Denna film kom 2016 och jag såg den redan på bio. Detta är en animerad film och rösten till Judy Hopps görs av Ginnifer Goodwin. Som annars är med i serien Once upon a time. Soundtracket till filmen heter Try everything och sjungs av ingen mindre än Shakira som också gör rösten till Gazelle. Filmen är en av de bästa animerade filmerna som någonsin har gjorts enligt mig. Lägger in låten try everything med shakira under.

Denna film fick en oscar för Best Animated Feature Film of the Year 2017. Filmen vann också en golden globe för Best Motion Picture – Animated.

Jag ger filmen 3/5

Äntligen dags att se Wicked: for good

Idag är det dags att se Wicked: for good på nordisk film. Kommer inte vara hemma förrän tidigast tio tiden ikväll. Allt beror på om jag behöver vänta på bussen på centralstationen. Då när jag skulle åka hit fick vänta i en kvart.

Tisdag, trött och förväntningar inför imorgon

Godkväll!

Hoppas er tisdag varit bra. Här har man varit på radion mellan 10-15. Min mamma och hennes man skulle ha kommit ner men det visade sig vara elfel så dem inte kunde åka. De ska komma imorgon istället och då ska jag möta dem för att ge lite saker till mamma och hon har lite saker jag ska få Annars ska jag som sagt på bio.

Idag har jag kollat på filmen WIcked part I då jag ska se nästa del imorgon. Annars har jag tagit det lugnt då jag varit trött. Ska försöka komma gå och lägga mig vad 22.40 ikväll då jag behöver all vila jag kan få inför imorgon. Då jag inte är klar på bion tidigast 20.40 så jag kommer ha med min 20.00 medicin och jag kommer ta den efter bion.

Lördag, bio och sedan sova över hos en vän

Hallå där!

Hoppas er lördag varit bra såhär långt. Jag började dagen med serien Prison break och nu har jag kollat klart på säsong ett. Har tänkt att börja kolla på säsong två efter det att jag kommit hem imorgon.

Idag ska jag till min bästa vän igen och sova över hos henne. Däremot ska vi först på bio då vi ska se Jurassic world: Rebirth på bio i Isense. Hittade detta om vad Isense innebär på filmstadens hemsida.

iSense är den senaste immersiva biografupplevelsen i en salong optimerad för bästa bild, bästa ljud och lyxiga stolar. Resultatet blir en upplevelse för alla sinnen, där du placeras mitt i filmens handling och miljö i fåtöljer med bästa sittkomfort.

Efter bion ska vi hem till henne så jag kommer hem imorgon under dagen. Vi får se vad klockan blir då det beror lite på när man vaknar och annat som kan påverka.

Onsdag, kvalitetstid med mamma och bio

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra onsdag. Här har dagen innehållit bland annat några timmar med mamma i uppsala och även bio. Jag började dagen med serien Once upon a time säsong sex. Nu börjar jag närma mig slutet på säsongen då jag bara ha ca 5 avsnitt kvar av säsongen.

När klockan var halv tolv så tog jag bussen in till Uppsala där jag klev av vid svandammen och där gick jag och mötte upp mamma. Vi gick runt lite i engelska trädgården för att sedan så gick vi emot filmstaden. Jag sa att de har kaffe man kan köpa på filmstaden och det är nog mycket billigare än att vi ska gå till tex esspresso house. Vi gjorde ett stop på pressbyrån då mamma ville köpa något att dricka. Sen gick vi till Filmstaden då mamma inte hade sett den förut. Så när vi kom dit så beställde mamma kaffe och jag valde att betala det åt henne då jag får poäng på allt jag köper i kiosken på filmstaden. Först satt vi inne men efter bara några minuter så gick vi ut och satte oss då mammas kaffe var väldigt varmt och jag insåg att det skulle svalna snabbare ute.

Vid halv två så sa vi hejdå då min bio skulle börja kl 14.00. Jag köpte en monster energidryck och en påse tutti frutti till filmen som var Jurassic world: rebirth. Men recension får vänta tills imorgon. Jag hade bokat plats på rad ett så bilden är på min fåtölj eller vad man ska kalla det. Jag upptäckte att det var ingen hit då man dels satt för nära skärmen och även för lågt så jag kommer inte boka rad ett någon mer gång.