Söndag och en bättre dag

Godkväll!

Hoppas er söndag varit bra. Jag har tack och lov haft en bättre dag. Jag började dagen med en film. Det blev Wicked part I som jag kan se hur mycket som helst utan att tröttna på. Såg klart den filmen så vid tolv tiden så gick jag ut på en promenad. Jag gick till coop och tog den långa vägen dit. Sen när jag varit på coop så hade jag tänkt att ta bussen hem då vi har haft varmt väder men när jag kollade så skulle bussen inte gå förrän 18 minuter senare. Tänkte att jag är hemma innan den går så tog en promenad hem också men tog en kortare väg hem.

Här hemma har jag kollat på film till och denna gång blev den Lilo & Stitch som kom 2025.

Handling:

Detta är en live action film av den animerade filmen Lilo & Stitch som kom 2002. Fiilmen handlar om en liten varelse från rymden som lyckas rymma från sin planet och krashar på jorden. Varelsen träffar en liten tjej som heter Lilo och som ger varelsen namnet Stitch. Däremot så är inte Stitch så lätt att hantera.

Recension:

En av Disneys bästa live action filmer som någonsin har gjorts. Filmen var lite trög i början innan Stitch kommer till Jorden. Annars rolig och väldigt underhållande. Helt klart en film som kan ses av alla åldrar och även vuxna.

Jag ger filmen 4/5

Efter så var det dags att gå ner till basen och äta middag. Vilket var hamburgare med bröd med strips till. Sen så tog jag en dusch och tvättade håret.

Efter så har jag kollat på serien Grimm säsong två då jag är i slutet av säsongen.

Bad day 2.0

Godkväll!

Hoppas er lördag varit bra. Jag har haft rent ut sagt en väldigt dålig dag. Så har inte gjort så mycket idag men varit till Gottsunda en sväng. Här har man haft ångest och ett huvud som levt rövare hela eftermiddagen. Så är bra slut i både kropp och huvud så det blir bara ett kort inlägg idag.

Fredag, bio och studenten i Uppsala

Godkväll!

Hoppas er fredag varit bra. Här har man varit på bio. Jag började dagen med serien Outlander säsong tre där jag nu hunnit fram till det att Jamie och Claire är tillbaka på Lallybroch.

När klockan var tolv så gick jag ut till bussen men var tvungen att ta buss 8 istället för buss 11 då det var student idag här i uppsala. Så det var fullproppat på bussen in till Uppsala. Jag klev av bussen på centralstationen för att därifrån gå till filmstaden.

På filmstaden så köpte jag popcorn och en monster energidryck till filmen. Filmen jag såg var The mandalorian and Grogu. Det var länge sedan jag var såhär uttråkad av en film då jag verkligen fick anstränga mig för att inte gå innan filmen var slut.

När jag skulle ta bussen hem så gick jag till Centralstationen och där tog jag buss 8 hem igen. Det var mycket folk på stan och hade jag vetat att det skulle vara studenten så hade jag inte gått på bio idag.

Nu på kvällen har jag kollat på serien Grimm säsong två där Nicks flickvän har vaknat upp ur sin koma och minns allt förutom vem Nick är.

Sen har jag gjort en beställning hos lyko nu på kvällen….

En dålig dag

Godkväll!

Hoppas er torsdag varit bra. Här har man haft en jobbig dag. Var på radion mellan 10-15. Men har haft en vecka där jag inte kunnat koncentrera mig så bra så har ärligt sagt inte fått så mycket gjort. Så när klockan började närma sig tre så plockade jag ihop mina saker men valde att lämna boken kvar då det regnade ute. Så jag gick till närmsta busshållplats där jag tog bussen till centralstationen. Där så gick jag och tog bussen hem.

Här hemma så skickade jag meddelande till personal och frågade om någon kunde komma upp med middag då jag inte mådde bra. Så det kom upp en personal med middag vilket var potatisgratäng och rostbiff vilket var gott.

Onsdag och varmare väder

Godkväll!

Hoppas er onsdag varit bra. Här har man varit på radion där jag läst i boken. Nu har jag mindre än 100 sidor kvar. Idag har det varit varmare väder igen. Så när jag slutade på radion vid tre så avslutade jag datorn för att sen ta en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag. Vilket var biffar med brunsås och potatisklyftor. Vilket var gott. Efter det så har jag duschat och tvättat håret.

Ikväll har jag kollat på serien Outlander säsong tre. Där Claire har upptäckt att Jamie är vid liv och funderar på att försöka göra samma resa igen. Däremot har hon numera dottern Brianna att tänka på då Frank dog i en bilolycka för flera år sedan.

Tisdag, svalare väder och serien Grimm

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra tisdag. Idag har vi haft lite svalare väder vilket var skönt men man kunde ändå åka utan jacka. Jag var på radion mellan 10-15. Där har jag läst lite och kollat igenom manuset jag skrev på igår. Däremot så var det blåsigt väder när jag slutade så valde att gå till närmsta busshållplats för att där ta bussen till centralstationen. Där så gick jag in på coop och handlade och sedan gick jag och tog bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag. Sen har jag duschat. Efter det så har jag kollat på serien Grimm då jag började kolla om serien igår.

Handing:

Nick Burkhardt är en polis som jobbar och bor i Portland. Han bor tillsammans med sin Flickvän Juliette. En kväll får han besök av sin Moster Marie Kessler. Han får frågan om han sett något han inte kan förklara. Nick får då veta att han har en speciell förmåga och är en Grimm. Nick får ärva en husvagn full med böcker och andra saker som han kan behöva då han är en grimm och vissa wesen är väldigt svårt att ta död på.

En grimm är en person som jagar sagoväsen som är ondskefulla, som även kallas Wesen. Nick får rätt snart en kompis och en medhjälpare i en kille som heter Monroe. Monroe är en Bludbat alltså ett wesen men är en omvänd sådan då han inte äter kött och är en som lagar klockor åt andra. Nicks chef Kapten Sean Benard är en zauberbiest då hans mamma var en hexenbiest.

Detta är en serie som inte fått den uppmärksamhet den förtjänar. Det är en väldigt bra serie med mycket fantasy i. Det är en serie som man inte kan sluta kolla på när man väl har börjat.

Jag ger serien 4/5

Måndag, ny vecka och ny månad

Godkväll!

Hoppas er måndag varit bra. Här har man haft en bra dag. Det har varit bra väder så jag har inte behövt ha med någon jacka till radion. Var på radion mellan 10-15. Där så har jag jobbat med mitt manus. Så när klockan var tre så avslutade jag datorn för att sedan ta en promenad ner till centralstationen. Där gick jag in på coop och handlade. Sen så på väg till bussen så gick jag in på pressbyrån för att hämta ut en gratis dryck via deras app. Jag valde självklart en monster ultra white zero.

När jag kom hem så gick jag ner till basen och åt middag vilket var tacos. Vilket var väldigt gott. Efter det så har jag varit ute på en liten promenad och på väg upp till mig så kollade jag i min brevlåda och såg att jag fått ett brev från uppsala kommun. Visste att min kontaktperson jobbade så jag gick in på basen för att öppna det tillsammans. Kan ju säga att båda blev inte klokare av det vi läste så hon ska ringa min biståndshandläggare imorgon för att få någon förklaring.

Söndag och varmt väder

Godkväll!

Hoppas er söndag varit bra. Jag började dagen med att se klart filmen Lord of the rings: the two towers extended edition. Då jag inte såg klart den igår då jag hade huvudvärk.

Vid tolv tiden så gick jag ut på en promenad. I början av promenaden så ringde jag min mamma och sa grattis på mors dag. Sen så gick jag en ny sväng då jag hade tänkt ta en punkt på hitta ut men det blev inte så. Jag blev torr i munnen så jag gick till affären och köpte något att dricka.

Sen tog jag bussen hem. Väl hemma var jag till basen och åt mellnamål vilket var två mackor. Efter det så kollade jag på dokumentär.

Vid tjugo över fyra gick jag ner till basen och åt middag. Det var stekt bacon och potatisklyftor till middag.

Efter det så har jag duschat och tvättat håret. Det var härligt då vi har haft det varmt väder idag.

Ikväll har jag kollat på filmen Nürnberg på sfanytime.

Handling:

Filmen är baserad på boken The Nazi and the Psychiatrist av Jack El-Hai.

Filmen handlar om den sanna historien om rättegångarna i Nürnberg där bland annat Hermann Göring åtalades för sin roll i det nazisterna gjorde under andra världskriget som bland annat förintelsen av Judar och andra folkslag.

Recension:

En av de bästa historiska dramafilmerna jag har sett. För mig gör Russell Crowe sin bästa roll någonsin som Hermann Göring. Filmen är spännande från början till slut. Har man börjat kolla på filmen så kan man inte sluta förrän filmen är slut. En film som du måste se om du gillar historiska thrillers och som är baserad på verkliga händelser.

Favoritcitat från filmen

Hermann Göring: At least I will have one. You will leave no mark on this world. I am the book! You are merely a footnote.

Jag ger filmen 5/5

Filmen finns att hyra på bland annat sfanytime

Lördag och en kväll med huvudvärk

Godkväll!

Hoppas er lördag varit bra. Jag började dagen med serien Outlander där jag kollade på de sista avsnitten av säsong två och har börjat kolla på säsong tre. Claire har berättat vem som egentligen är hennes dotters pappa för dottern Brianna. Först vill inte Brianna tro henne för Claires berättelse är något som kan framstå som påhittat.

Idag var jag in en sväng till Uppsala då jag skulle in på kicks för att hämta en produkt som jag köpt igår via deras hemsida och med click and collect. Det var ett serum för ansiktet då mitt har tagit slut.

Middagen var matlådor från veckan så jag åt makaronelåda.

Nu sitter jag och kollar på filmen Lord of the rings: the two towers extended edition. Däremot har jag ont i huvudet så han kolla ca halva filmen innan jag kände att jag behövde kolla på annat pga huvudvärken då jag tagit ipren också.

Fredag och besök av mamma och hennes man

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra fredag. Här har fredagen varit helt underbar. Jag fick nämligen besök av mamma och hennes man. Däremot så vaknade jag själv redan vid åtta. Så då smsade jag personalen att jag var vaken och att den kunde komma och ge mig medicin.

Klockan var elva då de kom. Direkt så började vi göra i ordning pizzan. Mamma hade köpt med sig ett pizzakit och bacon. Jag hade köpt ananas i skivor. Vi hade bestämt att vi skulle äta pizza tillsammans. Den blev väldig god och det blev en bit kvar som jag kunde äta som middag senare. När vi ätit klart så började mamma hjälpa mig med mina blommor. Hon hade några med sig då jag hade bara tre blommor som överlevt.

Jag fick hörlurar av mamma som hon hade med sig. Då mina fick sig en smäll när jag ramlade. Hörlurarna är från JBL. Jag överraskade mamma med en försenad födelsedagspresent med ett duschskum och en necessär från rituals.

Det blev väldigt bra till slut. Vid kvart i två så begav sig mamma och hennes man iväg för att ta buss till stationen. Jag åkte iväg till Gottsunda för att handla och det var väldigt mycket folk på ica. Jag brukar åka tidigare om jag ska handla men nu hade jag ju besök.