Hoppas er lördag varit bra. Här har man haft skiftande väder men ingen åska. Jag började dagen med serien Outlander säsong fyra. Där Jamie, Claire och Ian har gett sig av från Jamies moster Jocasta.
Har inte sett någon film idag men har kollat på dokumentär. Sen har jag också börjat läsa en ny bok och det blev Fourth wing av Rebecca Yarros. Jag läser boken på svenska och hittade denna på rean inne på akademibokhandeln där jag även hittade nästa bok Iron Flame samtidigt.
Nu har jag öppnat två fönster i min lägenhet för att få lite ny luft i lägenhet då det varit varmt och kvavt. Kommer nog också sova med ett fönster öppet då jag annars kommer inte kunna somna då mitt kedjetäcke är varmt på sommaren.
Hoppas er torsdag varit bra. Här har man varit på radion mellan 10-15. Där jag har börjat skriva manus för mitt nya program. Sen har jag också kollat på en film som är en del av vad mitt nya program ska handla om.Så när klockan var tre så avslutade jag datorn och tog helg.Innan jag åkte hem så åkte jag till Kandyz i uppsala då jag köpt en toogoodtogo kasse.
Efter det så tog jag bussen hem. Här hemma har jag ätit middag vilket var Lasange. Vilket var väldigt gott. Sen har jag kollat på dokumentären American monster som finns att se på hbomax.
I helgen så tänker jag ta det lugnt men ta minst en promenad om dagen. Sen har jag tänkt att börja läsa en ny bok. Har inte riktigt bestämt mig om det blir Jurassic park the lost wolrd eller Fourth wing. Den första boken är på engelska medan den andra är på svenska.
Hoppas er söndag varit bra. Här började jag dagen med serien Supernatural säsong tolv. Där jag ungefär har kollat halva säsongen nu. Sam och Dean arbetar tillsammans med deras mamma och ängeln Castiel.
Idag så har det regnat här i Uppsala så när jag skulle ta bussen in till centrum så tog jag mitt paraply med mig. Det var tur det då det regnade en hel del när jag klev av bussen. Jag gick upp till Adlibris för att kolla om de hade något kul på rean men hittade inget men gick vidare till akademibokhandeln.Där köpte jag böckerna Fouth wing och Iron flame av Rebecca Yarros på svenska. Jag betalade 250 kr för båda och vanligen kostar en bok 250kr så det blev halva priset.
Har ni köpt någon bok på rean?
När jag kom hem så gick jag till basen då jag tänkte äta smörgåsar men det visade sig vara helt slut på bröd. Däremot hade personalen som jobbade gjort ordning middagen redan så jag kunde ta med min tallrik med mat över till mig så jag skulle slippa gå ut när jag hade tvättat håret.
Så efter att ha ätit middag vid fyra tiden så duschade jag och tvättade mitt hår. Efter det så har jag läst ett kapitel i min bok som jag läser just nu.
Ikväll har jag kollat på filmen The hunger games: mockingjay part 2 på sfanytime.
Handling:
Efter att ha blivit attackerad av Peeta börjar Katniss prata. Hon och alla andra inser att Snow måste dö för inget förändras om han lever. Katniss åker med några andra och ska försöka ta sig in i huvudstaden för att sedan döda President snow. Kommer hon lyckas och vilka kommer överleva?
Recension:
Detta är den fjärde filmen och sista av The hunger games filmerna. Denna film är baserad på boken The hunger games: mockingjay av Suzanne Collins. Denna film är en perfekt avslutning av The hunger games filmerna. Såg denna på bio då den kom 2015.
Jag ger filmen 4/5
Visste ni att Jennifer Lawrence är blond så hon var tvungen att färga sitt hår brunt så efter att hon spelat in den sista så var hennes hår så skadat att hon klippte sig kort så det fick vila och det som växte ut var friskt hår.
Det finns inte längre tid för undervisning och förberedelser på Basgiath. Striden är här, och den hotar att förgöra allt. Men hoten kommer inte bara utifrån – Violet bär på en hemlighet som kan påverka stridens riktning och i en värld där lojalitet är lika sällsynt som fred är det omöjligt att veta vem hon kan lita på.
När Navarre står på randen till kollaps måste Violet ge sig ut på jakt efter räddningen. Där, i främmande land, finns en chans att samla de allierade som kan rädda det hon älskar mest av allt. De behöver kraft och en armé. Och de behöver något som bara Violet kan hitta, men att avslöja vad det är kan kosta henne allt. Och medan stormen rycker närmare står en sak klar: inte alla kommer att överleva.
Recension:
Den tredje och den nyaste boken som kommit ut i Empyrén serien. En bra bok men lite mer rörig än de två första. Den är lagom lång och mycket spännande fortsättning på bok två (iron flame). En bok som får en att längta efter bok fyra då det slutar med en väldigt stor cliffhanger.
Välkommen till Bagiathas brutala värld. Där vilken dag som helst vara din sistaom du inte är försiktig.
Tjugoåriga Violet Sorrengail hade framtiden utstakad och skulle tillbringa sina sista studieår bland böcker. Violets mycket stränga mamma, tillika rektor på elitskolan Basgiath, har andra planer och beordrar henne att bli drakryttare i stället – den tuffaste utbildningen på skolan. Plötsligt befinner sig Violet i en våldsam värld där döden är ett felsteg bort. Dessutom skaffar hon sig hämndlystna fiender som kliver över lik – bokstavligt talat – för att klättra i hierarkin. Den värsta av dem alla är Xaden Riorson, den mest skoningslösa eleven på hela skolan.
Recension:
Vilken underbar fantasybok. Jag förstår verkligen varför denna blev en sådan succé när den kom. Den har allt en fantasybok ska ha och innehåller bland annat mycket drakar men även något som kallas Romantisk fantasy. Som namnet får det låta som så är en del romantik i handlingen.