Onsdag och utläst bok

Godkväll!

Hoppas er onsdag varit bra. Här har man varit på radion där jag läst ut boken The lost world av Michael Crichton. Recension kommer i helgen. Då jag ska på bio imorgon och slutar tolv på radion då bion börjar ett. Var på radion mellan 10-15. Så när klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag. Efter det så har jag duschat och tvättat håret. Ikväll har jag kollat på dokumentären People magazine investigates på hbomax.

Idag när jag kom hem så hade upptäckte jag att blomman slagit ut mer än vad den hade gjort igår. Den verkar trivas i det där fönstret.

Tisdag, bokläsning, dokumentär och biobiljett

Godkväll!

Hoppas er tisdag varit bra. Här har man varit på radion. Där jag läst i boken The lost world och har nu bara ett kapitel kvar av boken så kommer läsa klart den imorgon. Det har tagit tid att läsa denna bok men det har varit värt det. Så nu få man se vad för bok jag kommer läsa efter denna. Jag var på radion mellan 10-15. Så när klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag tittat på dokiumentär som heter People magzine ivestigates på hbomax. Sen har jag även köpt en biobiljett till filmen Disclosure day. Jag ska se den på torsdag och den börjar redan klockan ett. Så jag kommer sluta vid tolv på radion och om det är väder så kommer jag gå från radion till bion men regnar det så tar jag bussen. Lägger in trailern till filmen nedanför.

Förresten har en av mina blommor börjat slå ut och än så länge har det kommit en blomma men det är flera andra knoppar som är på väg att slå ut. Lägger in en bild ovanför på blomman.

Torsdag

Godkväll!

Hoppas er torsdag varit bra. Här har man varit på radion mellan 10-15. Där jag har börjat skriva manus för mitt nya program. Sen har jag också kollat på en film som är en del av vad mitt nya program ska handla om. Så när klockan var tre så avslutade jag datorn och tog helg. Innan jag åkte hem så åkte jag till Kandyz i uppsala då jag köpt en toogoodtogo kasse.

Efter det så tog jag bussen hem. Här hemma har jag ätit middag vilket var Lasange. Vilket var väldigt gott. Sen har jag kollat på dokumentären American monster som finns att se på hbomax.

I helgen så tänker jag ta det lugnt men ta minst en promenad om dagen. Sen har jag tänkt att börja läsa en ny bok. Har inte riktigt bestämt mig om det blir Jurassic park the lost wolrd eller Fourth wing. Den första boken är på engelska medan den andra är på svenska.

Måndag och sjukhusbesök

Godkväll!

Hoppas er måndag varit bra. Här har dagen varit bra. Idag så åkte jag inte till radion som vanligt utan jag tog linje 8 mot akademiska sjukhuset. På vägen så klev personalen som skulle följa med mig på bussen. Vi åkte till Akademiska men vi fick kliva av två hållplatser innan än vi brukar. Så det blev en promenad. Jag skulle träffa en sjuksköterska på neuropsykriatiska mottagningen. Besöket gick bra och jag tog upp att jag upplever att jag blir så trött vid två tre tiden på dagen och frågade om det kan vara att min Adhd medicin går ur kroppen. Hon sa att det är en vanlig biverkning att man kan uppleva det. Så hon föreslog att vi ska höja dosen lite granna. Nu kommer det dröja i alla fall då jag har mina mediciner i apodos. Så då kan det dröja 14 dagar innan ändringen kommer. Innan jag fick gå så ville hon ta mitt blodtryck och puls för att min adhd medicin kan påverka dem. Däremot var det inge problem då jag hade bra blodtryck men lite snabb puls men hon sa att det kan vara för att jag var där.. När jag var klar där så tog jag en promenad till hemmakväll för att köpa läsk att dricka på radion. Jag tog bussen till radion. Där skrev jag på mitt manus och jag var på radion mellan 11.30- 15.00. När jag slutade så tog jag en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var spaghetti och köttfärssås. Efter det så har jag kollat på dokumentären People magazine investigates som finns att se på hbomax.

Idag har jag inte druckit någon energidryck och känner hur mycket bättre jag mår när jag inte dricker dem. Så det ska jag försöka att inte börja med igen…

Onsdag

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra onsdag. Jag var på radion där jag såg på filmen One battle after another och det var ungefär det jag han göra när jag var på radion.Medan jag var på radion så valde jag att lösa biobiljett till filmen Wicked: for good imorgon. Jag hade så mycket poäng så jag valde att betala biobiljetten med poäng. Jag slutade vid tre så då avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var Ris och currygryta med kyckling. Efter det har jag duschat och tvättat håret. Sedan har jag kollat på samma dokumentär som jag såg på igår men andra avsnitt.

Tisdag, kallt ute och research

Godkväll!

Hoppas er tisdag varit bra. Här har man varit på radion första gången denna vecka då jag var ledig igår. Idag så kollade jag på filmen Sinners som research för mitt nästa program. Filmen var bra men vill inte gå in på mer, då ni får veta när jag gjort avsnittet och lagt ut det på hemsidan. Jag var på radion mellan 10-15 så när klockan var tre så avslutade jag datorn och sedan tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här i Uppsala har det varit kallt. Jag gjorde missen att inte ta på mig halsduk och vantar men det ska jag göra imorgon. Tack och lov var det mildare när jag slutade på radion.

Här hemma har jag ätit middag vilket var makaroner och falukorv. Efter det så har jag kollat på dokumentären People magazine investigates som finns att se på hbomax. Kommer kolla på den tills jag ska sova. Nu har jag tänkt att sätta mig och svara på kommentarer….

Onsdag

Godkväll!

Hoppas er onsdag varit bra. Här har man varit på radion mellan 10-15. Där har jag fortsatt arbeta med blogginlägget. Det har däremot ändrat form då jag har brukat ange årets fem bästa filmer men som sagt blir det lite annat upplägg i år. När klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var snitzel eller hur det nu stavas och potatisklyftor till. Efter det har jag duschat och tvättat håret vilket var skönt. Efter det har jag kollat på dokumentär på hbomax.

Om en stund kommer personalen upp hit, hon som är min kontaktperson och vi ska se ett avsnitt tillsammans. Innan måste jag städa ur min soffa så hon har någon stans att sitta

Tisdag

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra tisdag. Här har det tack och lov varit bättre väder än igår. Jag har varit på radion mellan 10-15. Där har jag kommit på att det är bara denna vecka och nästa kvar innan jag tar ledigt över jul och nyår. Så har kommit på vad jag ska göra och det kommer bli ett blogginlägg som jag har tänkt publicera nästa torsdag. När klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var pasta i ost och skinksås. Sen har jag kollat på dokumentären American monster som finns att se på hbomax.

Tisdag

Godkväll!

Hoppas er tisdag varit bra. Här har man varit på radion där jag bland annat har läst i boken How to train your dragon. Däremot blev det bara några sidor då jag inte riktigt kunde koncentrera mig. Jag var på radion mellan 10-15. När jag gick in på kalendern via gmail så såg jag att en personal skrivit att jag skulle ha indiemöte och uppdatera genomförandeplanen nästa torsdag. Saken är att det är dagen efter jag har varit på galapremiär i gränby och ska vara ledig så vi planerade om och vi ska ta det på torsdag denna vecka istället. När klockan var tre så avslutade jag datorn för att ta en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var Hamburgare med bröd och strips till. Sen har jag kollat på dokumentär på hbomax. Tror jag tipsat om dokumentären tidigare som heter People magazine investigate: Surviving a serial killer.

Tisdag, regn, manus och dokumentär

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra tisdag. Jag har varit på radion men när jag åkte dit så regnade det och jag tänkte direkt på hur förra torsdagen var. Där på radion har jag läst manus då jag ska spela in imorgon. När jag skulle sluta så hade det tack och lov slutat regna så jag tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var ris och kassler med bearnaisesås. Vilket var gott. Sen har jag kollat på en dokumentär om Menendez bröderna som jag inte sett förut.

Efter det har jag börjat se om säsong ett av monster som handlar om Jeffrey Dahmer som enligt mig är den bästa säsongen hittills då det finns tre. Men det brukar vara så att säsong ett av något blir den bästa eller vad tycker ni?