Hoppas er måndag varit bra. Här har man varit på radion. Där har jag börjat skriva recension om filmen Disclosure day jag såg i torsdags. Så recensionen kommer denna vecka men vet ännu inte vilken dag.
När jag var på radion så var jag in på cubus hemsida och såg att de hade erbjudande på sommarkläder om man köper två plagg eller mer. Så jag kollade och hittade två par bikershorts, två långa linnen och sex par tunnare strumpor för ca 600kr. Så kontaktade min godman och fick den summan så jag köpte det. När jag slutade vid tre så avslutade jag datorn och tog en promenad till Cubus då jag valt click and collect på cubus. Sen gick jag till närmsta busshållplats för att där ta bussen hem.
Här hemma har jag ätit middag vilket var Pasta med ostsås vilket var gott. Annars har jag kollat första avsnittet av serien House of the dragon säsong tre som släpptes 03.00 inatt på hbomax.
Fick frågan av fina Madeleine i en kommentar om jag inte kunde berätta lite om hur jag bor?
Det slog mig att jag aldrig berättat hur jag bor i alla fall inte i ett enskilt inlägg om det. Trots att jag har bott här sedan 2015, jag har alltså bott här i elva år blir det i höst. Vilket känns sjukt. Var tar tiden vägen?
Jag bor på ett service boende där jag har min egna lägenhet då boendet består av två hus där det finns sammanlagt sex lägenheter plus basen där personalen lagar maten men även där de har ett rum där personalen som jobbar på natten sover. Vi har sovande personal på boendet men vi kan alltid väcka den om det skulle hända något.
Det är som en vanlig lägenhet med badrum, vardagsrum, sovrum och köksdel. Som ni ser på bilderna. Jag lagar inte mycket mat själv men har allt jag behöver om jag skulle vilja det. Då vi får all mat från basen då personal lagar maten. För det så betalar jag en fast summa varje månad för mat. Vilket jag är glad för då matpriserna har stigit så enormt mycket.
I badrummet har jag en tvättmaskin med inbyggd tumlare. Sen är mitt badrum rätt stort för det är säkert menat att en rörelsehindrad ska kunna bo här.
I hallen så sitter det ett skåp som bara personalen har nyckel till. Där har de alla mina mediciner inlåsta.
Mitt boende ligger i Sunnersta som ligger 4km utanför centrala Uppsala. Här finns det mycket skog att gå i och har bara tio minuter ner så kan jag gå längs vattnet som brukar vara en väldig härlig promenadsträcka att gå på sommaren.
Hoppas er onsdag varit bra. Jag har varit på radion. Där har jag läst i boken The lost world. Jag har också insett att jag kommer läsa ut denna bok antingen i helgen eller i nästa vecka. Det känns som det tagit evigheter att läsa denna bok men det beror också på att den är på engelska.
Jag var på radion mellan 10-15. När klockan var tre så avslutade jag datorn och gick till närmsta busshållplats för att där ta bussen till Gottsunda. Då jag hade fått ett paket från lyko men en vara då de hade lagt i puder i mitt paket när jag hade beställt concealer.
Efter det så åkte jag hem. Här hemma har jag ätit middag vilket var Spaghetti och köttfärssås. Vilket var väldigt gott. Sen har jag duschat och tvättat håret.
Nu ikväll har jag kollat på dokumentären American monster som finns på hbomax.
Hoppas er måndag varit bra. Här har man haft en bra dag. Jag har varit på radion. Där har jag läst i boken The lost world. Har verkligen kunnat koncentrera mig idag tack och lov. När jag åkte var det fint väder så tog ingen jacka på mig men tog med mig mitt paraply. Tack och lov. När jag skulle sluta så hällregnade det, ni vet när typ himlen öppnar sig. Däremot kunde jag låna en jacka från radion så det var att gå till närmsta busshållplatsen och där ta bussen ner till centralstationen. Där tog jag bussen till Gottsunda. Där var jag in och hämtade min senaste beställning från Lyko.
Efter det tog jag bussen hem. Jag gick ner till basen och åt middag vilket var våfflor med sylt. Sen har jag kollat på serien Grimm säsong tre.
Igår kväll upptäckte jag att en av mina blommor har fått knoppar på sig. Vilket känns roligt…
Hoppas er torsdag varit bra. Här har man haft en jobbig dag. Var på radion mellan 10-15. Men har haft en vecka där jag inte kunnat koncentrera mig så bra så har ärligt sagt inte fått så mycket gjort. Så när klockan började närma sig tre så plockade jag ihop mina saker men valde att lämna boken kvar då det regnade ute. Så jag gick till närmsta busshållplats där jag tog bussen till centralstationen. Där så gick jag och tog bussen hem.
Här hemma så skickade jag meddelande till personal och frågade om någon kunde komma upp med middag då jag inte mådde bra. Så det kom upp en personal med middag vilket var potatisgratäng och rostbiff vilket var gott.
Hoppas er onsdag varit bra. Här har man varit på radion där jag läst i boken. Nu har jag mindre än 100 sidor kvar. Idag har det varit varmare väder igen. Så när jag slutade på radion vid tre så avslutade jag datorn för att sen ta en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.
Här hemma har jag ätit middag. Vilket var biffar med brunsås och potatisklyftor. Vilket var gott. Efter det så har jag duschat och tvättat håret.
Ikväll har jag kollat på serien Outlander säsong tre. Där Claire har upptäckt att Jamie är vid liv och funderar på att försöka göra samma resa igen. Däremot har hon numera dottern Brianna att tänka på då Frank dog i en bilolycka för flera år sedan.
Hoppas er lördag varit bra. Jag började dagen med serien Outlander där jag kollade på de sista avsnitten av säsong två och har börjat kolla på säsong tre. Claire har berättat vem som egentligen är hennes dotters pappa för dottern Brianna. Först vill inte Brianna tro henne för Claires berättelse är något som kan framstå som påhittat.
Idag var jag in en sväng till Uppsala då jag skulle in på kicks för att hämta en produkt som jag köpt igår via deras hemsida och med click and collect. Det var ett serum för ansiktet då mitt har tagit slut.
Middagen var matlådor från veckan så jag åt makaronelåda.
Nu sitter jag och kollar på filmen Lord of the rings: the two towers extended edition.Däremot har jag ont i huvudet så han kolla ca halva filmen innan jag kände att jag behövde kolla på annat pga huvudvärken då jag tagit ipren också.
Hoppas er onsdag varit bra. Här regnade det när jag åkte till radion men tack och lov inte lika mycket som igår. Jag var på radion mellan 10-15. Där jag läste i boken The lost world av Michael Crichton. När klockan började närma sig tre så började jag plocka ihop mina saker då detta var den sista arbetsdagen för mig på radion. Eftersom det är röd dag imorgon. När klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen. Där tog jag bussen hem.
Här hemma har jag ätit middag vilket var pannkaka och sylt till. Det var gott. Efter det så har jag duschat och tvättat håret.
Ikväll har jag kollat på serien Grimm säsong två. Där Nick har flyttat till sin vän Monroe då Juliette har känslor för en annan man. Den andre mannen visar sig vara Nicks chef. Så det är en soppa om man säger så..
Hoppas er måndag varit bra. Här har man varit hemma då jag hade ont i magen igår. Så började dagen med filmen Wicked part I då jag fortfarande hade ont i magen. Har inte bara sett Wicked part I då jag också kollat på Wicked: for good. Så det har blivit en dag i soffan framför tv:n.
Däremot ska jag till radion imorgon. Så hoppas verkligen att jag får sova bra inatt. Vid tio kommer personalen för att ge mig sömnmedicin.Så ska försöka att inte sitta uppe till sent inatt utan bara se ett avsnitt efter jag har tagit medicin.
Hoppas ni har haft en bra valborgsmässoafton såhär långt. Här har man tagit det lugnt. Tänkte börja med att berätta om gårdagen. Igår så klev jag upp som vanligt vid åtta då jag blev väckt av personal. Åkte till radion så jag var där vid tio tiden. Var där mellan 10-15. Så när klockan började närma sig tre så började jag packa ihop mina saker då det var sista dagen jag jobbade denna vecka. Så jag tog en promenad ner till centralstationen. När jag kom ner till centralstationen så gick jag till där buss 4 till Gränby gick. Hade tur så det stod en buss inne.Tog ca 10 minuter så var jag ute vid Gränby centrum.
Väl på Gränby centrum så hade jag som första uppgift att besluta mig för vad min middag skulle bli för något. Det blev att jag gick in på ica och köpte två stycken Porlarsklämmor med ost och en med skinka och sedan som dryck valde jag att köpa en monster.
Mellan jag kom till Gränby och att filmen skulle börja så var det ett par timmar som jag skulle fördriva. Jag gick och satte mig utanför Gallerian ett tag vilket var skönt att få lite tystare omgivning.
När klockan blev sex så gick jag emot nordisk film där jag hade köpt biljett till förhandsvisning av filmen Djävulen bär prada 2. Jag hade läst att de skulle bjuda på en valfri dricka 0,5l från coca cola och en mellan popcorn till filmen. Så det blev att jag valde dricka coca cola zero och fick ta en 0,5l mugg. Popcornen var redan på plats i salongen på ens plats.
Filmen var ca 2 timmar lång. När filmen var klar och de tände salongen så tog jag mina åtta mediciner som jag hade fått med mig. Sen gick jag ut till bussen men hade otur då den första som skulle komma var inställd så jag fick vänta i 20 minuter tills nästa skulle komma. Recension kommer senare i helgen.
Så när bussen kom så tog jag bussen till busshållplatsen Regementsvägen. Där klev jag av och hade tur att det dröjde bara ca 5 minuter tills buss 8 kom. Jag var hemma vid kvart i tio på kvällen. Jag var trött när jag kom hem men kom ändå inte i säng förrän klockan elva.
Idag blev jag vaknade jag själv ungefär kvar i nio. Jag hade sagt till de på radion att jag skulle vara ledig idag då gårdagen var så lång. Så jag började dagen med serien House of the dragon säsong ett där jag nu har kommit halvvägs genom säsongen.
Har ont i hela kroppen och är ordentligt trött. Men det är nog inte undra på då jag gick mer än 8000 steg igår. Däremot har jag varit en sväng till Gottsunda och handlat lite till helgen. Annars har jag tagit det lugnt.