Tisdag

Godkväll!

Hoppas er tisdag varit bra. Här har man varit på radion. Där har jag läst i boken jag läser. Börjar komma framåt i boken äntligen då det känts som man fastnat i boken och inte kommit någon vart. Om ni fattar vad jag menar. Var på radion mellan 10-15. När klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen. Där tog jag buss till Gottsunda och jag gick in på ica där jag handlade. Bland annat så handlade jag saften jag dricker då min var helt slut hemma och lite annat. Sen tog jag bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var Kyckling i currysås och ris. Efter det så tog jag en liten dusch vilket var skönt då det varit varmt väder idag här i uppsala. Ikväll har jag kollat på serien Grimm där jag nu kommit fram till säsong tre. Där Adalind är tillbaka med sin dotter och tillsammans med Nicks mamma.

Måndag

Godkväll!

Hoppas er måndag varit bra. Här har man haft en bra dag. Jag har varit på radion. Där har jag läst i boken The lost world. Har verkligen kunnat koncentrera mig idag tack och lov. När jag åkte var det fint väder så tog ingen jacka på mig men tog med mig mitt paraply. Tack och lov. När jag skulle sluta så hällregnade det, ni vet när typ himlen öppnar sig. Däremot kunde jag låna en jacka från radion så det var att gå till närmsta busshållplatsen och där ta bussen ner till centralstationen. Där tog jag bussen till Gottsunda. Där var jag in och hämtade min senaste beställning från Lyko.

Efter det tog jag bussen hem. Jag gick ner till basen och åt middag vilket var våfflor med sylt. Sen har jag kollat på serien Grimm säsong tre.

Igår kväll upptäckte jag att en av mina blommor har fått knoppar på sig. Vilket känns roligt…

Söndag och en bättre dag

Godkväll!

Hoppas er söndag varit bra. Jag har tack och lov haft en bättre dag. Jag började dagen med en film. Det blev Wicked part I som jag kan se hur mycket som helst utan att tröttna på. Såg klart den filmen så vid tolv tiden så gick jag ut på en promenad. Jag gick till coop och tog den långa vägen dit. Sen när jag varit på coop så hade jag tänkt att ta bussen hem då vi har haft varmt väder men när jag kollade så skulle bussen inte gå förrän 18 minuter senare. Tänkte att jag är hemma innan den går så tog en promenad hem också men tog en kortare väg hem.

Här hemma har jag kollat på film till och denna gång blev den Lilo & Stitch som kom 2025.

Handling:

Detta är en live action film av den animerade filmen Lilo & Stitch som kom 2002. Fiilmen handlar om en liten varelse från rymden som lyckas rymma från sin planet och krashar på jorden. Varelsen träffar en liten tjej som heter Lilo och som ger varelsen namnet Stitch. Däremot så är inte Stitch så lätt att hantera.

Recension:

En av Disneys bästa live action filmer som någonsin har gjorts. Filmen var lite trög i början innan Stitch kommer till Jorden. Annars rolig och väldigt underhållande. Helt klart en film som kan ses av alla åldrar och även vuxna.

Jag ger filmen 4/5

Efter så var det dags att gå ner till basen och äta middag. Vilket var hamburgare med bröd med strips till. Sen så tog jag en dusch och tvättade håret.

Efter så har jag kollat på serien Grimm säsong två då jag är i slutet av säsongen.

Tisdag, svalare väder och serien Grimm

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra tisdag. Idag har vi haft lite svalare väder vilket var skönt men man kunde ändå åka utan jacka. Jag var på radion mellan 10-15. Där har jag läst lite och kollat igenom manuset jag skrev på igår. Däremot så var det blåsigt väder när jag slutade så valde att gå till närmsta busshållplats för att där ta bussen till centralstationen. Där så gick jag in på coop och handlade och sedan gick jag och tog bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag. Sen har jag duschat. Efter det så har jag kollat på serien Grimm då jag började kolla om serien igår.

Handing:

Nick Burkhardt är en polis som jobbar och bor i Portland. Han bor tillsammans med sin Flickvän Juliette. En kväll får han besök av sin Moster Marie Kessler. Han får frågan om han sett något han inte kan förklara. Nick får då veta att han har en speciell förmåga och är en Grimm. Nick får ärva en husvagn full med böcker och andra saker som han kan behöva då han är en grimm och vissa wesen är väldigt svårt att ta död på.

En grimm är en person som jagar sagoväsen som är ondskefulla, som även kallas Wesen. Nick får rätt snart en kompis och en medhjälpare i en kille som heter Monroe. Monroe är en Bludbat alltså ett wesen men är en omvänd sådan då han inte äter kött och är en som lagar klockor åt andra. Nicks chef Kapten Sean Benard är en zauberbiest då hans mamma var en hexenbiest.

Detta är en serie som inte fått den uppmärksamhet den förtjänar. Det är en väldigt bra serie med mycket fantasy i. Det är en serie som man inte kan sluta kolla på när man väl har börjat.

Jag ger serien 4/5

Söndag och de hala kottarna

Godkväll!

Hoppas er söndag varit bra. Jag började dagen med serien Oulander säsong två där Claire varit tvungen att berätta för Jamie att Jack Randall lever. Claire upptäcker att Jamie blir glad över nyheten vilket hon inte trodde skulle bli.

Idag så gick jag en promenad och tänkte ta en punkt på hitta ut uppsala. Den låg uppe på en höjd som var vid en brant stig. Tillslut så hittade jag den med hjälp av en annan som också var där. Sen så skulle jag ner för den branta backen. Tog mig nästan ner igen men när jag hade bara några meter kvar så slappnar jag av. Sen så går det inte många sekunder innan jag känner att jag halkar på kottar och ramlar raklång på ryggen. Några skrapsår och öm i kroppen och misstänker att jag kommer få en samling med blåmärken efter detta. Så vi får se hur kroppen känns imorgon när jag vaknar.

När jag kom hem så har jag kollat på film men också ätit middag. Sen har jag duschat och tvättat håret vilket kändes skönt då jag hade en del i håret efter vurpan i skogen.

Nu sitter jag och kollar på en av mina favoritserier Grimm där jag är på säsong fem och är i slutet av säsongen.

Fredag

Godkväll!

Hoppas er fredag varit bra. Här har man varit ledig men varit på bio. Jag började dagen med serien Outlander där jag börjat kolla på säsong två. Claire har upptäckt att Jack Randall är i livet men berättar inte för Jamie för att han tror Jack är död. Claire och Jamie är i Frankrike just nu och Claire har börjat hjälpa till på ett sjukhus som är beläget i en kyrka.

När klockan var tolv så gick jag ut till bussen för att åka in till Uppsala där jag gick till filmstaden. Då jag skulle se Super mario Galaxy filmen igen men upptäckt att jag ej skrivit någon recension om den. Filmen började 13.15 och och klockan var run tre när jag var klar.

Efter bion tog jag bussen till Kandyz då jag köpt en toogoodtogo kasse från dem. Så klockan var nästan fem innan jag var hemma och kunde äta middag.

Här hemma har jag tagit en dusch och sedan har jag kollat på serien Grimm. Där jag redan är på säsong fem. Har tagit en ipren då jag har ont i huvudet så det blir nog en tidig kväll för mig..

Onsdag

Godkväll!

Hoppas er onsdag varit bra. Här regnade det när jag åkte till radion men tack och lov inte lika mycket som igår. Jag var på radion mellan 10-15. Där jag läste i boken The lost world av Michael Crichton. När klockan började närma sig tre så började jag plocka ihop mina saker då detta var den sista arbetsdagen för mig på radion. Eftersom det är röd dag imorgon. När klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen. Där tog jag bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var pannkaka och sylt till. Det var gott. Efter det så har jag duschat och tvättat håret.

Ikväll har jag kollat på serien Grimm säsong två. Där Nick har flyttat till sin vän Monroe då Juliette har känslor för en annan man. Den andre mannen visar sig vara Nicks chef. Så det är en soppa om man säger så..

Tisdag

God kväll!

Hoppas er tisdag varit bra. Här spöregnade det när jag skulle åka till radion så jag tog min vinterjacka som har huva. Så jag var blöt när jag väl kom till radion trotts paraply. Däremot har paraplyet blåst sönder så det måste jag byta ut snart.

När jag slutade vid tre så hade det tack och lov slutat regna. Så jag gick till närmsta busshållplats för att sedan där ta bussen hem. Här hemma har jag ätit middag vilket var kyckling med bearnaisesås med potatisklyftor till. Vilket var väldigt gott.

Ikväll har jag kollat på filmen Top Gun: Maverick på hbomax.

Handling:

Efter mer än 30 års tjänstgöring som en av US Navy’s bästa piloter, är Pete ”Maverick” Mitchell där han hör hemma – en modig testpilot som ständigt tänjer på gränserna och undviker den befordran som skulle komma att hålla honom nere på marken istället för uppe i luften. När han tränar en grupp avgångselever från Top Gun för ett specialuppdrag som ingen pilot någonsin utfört tidigare, träffar Maverick löjtnant Bradley Bradshaw, även kallad ”Rooster” – sonen till Mavericks bortgångne vän, radar-officeren löjtnant Nick Bradshaw, även känd som ”Goose”. Med en osäker framtid framför sig, och hemsökt av spöken från det förflutna tvingas Maverick att konfrontera sina största fasor, vilket kulminerar i ett uppdrag som kräver den ultimata uppoffringen av de som blir utvalda till att utföra det.

Recension:

Denna film kom 2022 och van en oscar för bästa ljud. Däremot var filmen nominerad i sex stycken kategorier och bland annat för bästa film och bästa orginal låt skriven för en film. Låten som var nominerad är Hold my hand med Lady Gaga.

En film jag såg när den kom på bio. Jag tycker denna film är bättre än första filmen. En film med mycket action och spänning från början till slut.

Jag ger filmen 4/5

Nu sitter jag och kollar på serien Grimm där jag nu kommit till säsong två. Där Nicks flickvän ligger i koma samtidigt som hans mamma dykt upp i handlingen. Någon Nick har trott varit död sedan länge.

Lördag

Godkväll!

Hoppas er lördag varit bra. Här började jag dagen med serien House of the dragon säsong två där jag nu kollat på halva säsongen då det bara är åtta avsnitt på säsongen.

Idag var jag en sväng till rosendal för att jag skulle köpa saft och hade sett att ica i rosendal hade erbjudande på zeroh saften jag skulle köpa. Däremot så visade det sig att de inte hade smultronsmaken jag ville ha så istället blev det något annat att dricka på vägen hem.

När jag kom hem så kollade jag på filmen Top Gun som det är 40 år sedan den kom då den kom 1986. Filmen fick en oscar för bästa orginal song skriven för en film.

Efter att ha ätit middag vilket var en matlåda som var våfflor med sylt. Sen tog jag en dusch och sedan så har jag börjat kolla om serien Grimm säsong ett igen.

Nu på kvällen så har jag suttit med mitt lego och satt ihop påse fyra. Det var en tass och en arm och ska fortsätta imorgon.

Måndag

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra måndag. Jag har varit på radion. Där har jag läst i boken The lost world av Michael Crichton. Jag var på radion mellan 10-15. Så när klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var tacos. Det var gott. Efter det så har jag tvättat en maskin med mina sängkläder då jag upptäckte igår kväll att jag glömt och tvätta dem i helgen. Så idag har jag fått hjälp att byta sängkläder i sängen.

Nu sitter jag och kollar på serien Grimm där jag nu kommit till slutet av säsong fyra.