Fredag och besök av mamma och hennes man

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra fredag. Här har fredagen varit helt underbar. Jag fick nämligen besök av mamma och hennes man. Däremot så vaknade jag själv redan vid åtta. Så då smsade jag personalen att jag var vaken och att den kunde komma och ge mig medicin.

Klockan var elva då de kom. Direkt så började vi göra i ordning pizzan. Mamma hade köpt med sig ett pizzakit och bacon. Jag hade köpt ananas i skivor. Vi hade bestämt att vi skulle äta pizza tillsammans. Den blev väldig god och det blev en bit kvar som jag kunde äta som middag senare. När vi ätit klart så började mamma hjälpa mig med mina blommor. Hon hade några med sig då jag hade bara tre blommor som överlevt.

Jag fick hörlurar av mamma som hon hade med sig. Då mina fick sig en smäll när jag ramlade. Hörlurarna är från JBL. Jag överraskade mamma med en försenad födelsedagspresent med ett duschskum och en necessär från rituals.

Det blev väldigt bra till slut. Vid kvart i två så begav sig mamma och hennes man iväg för att ta buss till stationen. Jag åkte iväg till Gottsunda för att handla och det var väldigt mycket folk på ica. Jag brukar åka tidigare om jag ska handla men nu hade jag ju besök.

Fredag

Godkväll!

Hoppas er fredag varit bra. Här har man varit ledig men varit på bio. Jag började dagen med serien Outlander där jag börjat kolla på säsong två. Claire har upptäckt att Jack Randall är i livet men berättar inte för Jamie för att han tror Jack är död. Claire och Jamie är i Frankrike just nu och Claire har börjat hjälpa till på ett sjukhus som är beläget i en kyrka.

När klockan var tolv så gick jag ut till bussen för att åka in till Uppsala där jag gick till filmstaden. Då jag skulle se Super mario Galaxy filmen igen men upptäckt att jag ej skrivit någon recension om den. Filmen började 13.15 och och klockan var run tre när jag var klar.

Efter bion tog jag bussen till Kandyz då jag köpt en toogoodtogo kasse från dem. Så klockan var nästan fem innan jag var hemma och kunde äta middag.

Här hemma har jag tagit en dusch och sedan har jag kollat på serien Grimm. Där jag redan är på säsong fem. Har tagit en ipren då jag har ont i huvudet så det blir nog en tidig kväll för mig..

Fem en fredag v.13: Uppmärksamhet

anonymous person with energy drink against car
Photo by Erik Mclean on Pexels.com

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad tappar du fokus på oftare än du vill?
  2. Vad går dig oftast helt förbi i vardagen?
  3. När har du senast haft allas blickar på dig?
  4. Vad förtjänar egentligen mer fokus än det får?
  5. Vad borde du ge mindre uppmärksamhet?
  1. Vad tappar du fokus på oftare än du vill?

Om någon pratar och tycks aldrig komma fram till vad den vill ha sagt.

2. Vad går dig oftast helt förbi i vardagen?

Hm svårt att säga då jag inte kommer på något såhär på rak arm.

3. När har du senast haft allas blickar på dig?

Hm har ingen aning.

4. Vad förtjänar egentligen mer fokus än vad de får?

Hur energidrycker påverkar våra organ.

5. Vad borde du ge mindre uppmärksamhet?

Små detaljer som jag av någon orsak gör större i mitt liv.

Fredag, tidig morgon och mage som bråkar

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra dag. Jag däremot fick inte sovmorgon till nio som det var tänkt. Utan jag vaknar halv åtta av mig själv att jag behövde gå på toa. Min mage var inte så samarbetsvilllig. Så det var nog därför jag vaknade. Jag är den att har jag vaknat så kan jag inte somna om. Då ska jag vara sjuk om det ska gå.. Så det var bara att gå upp. Så jag är trött och det blir nog en tidig kväll.

Jag började dagen med serien Supernatural säsong sju. Där Sam och Dean har varit tvungen att hantera att Bobby dött. Vilket de gör på olika sätt om man säger så…

Idag så åkte jag till Gottsunda där jag var inne på ica och handlade. Sen åkte jag hem. Efter det så kollade jag på dokumentär.

Vid fyra gick jag och åt middag på basen vilket var omelett med bacon. Sen har jag kollat på filmen Fast and furious presents: Hobbs and Shaw på sfanytime.

Handling:

Hobbs och Shaw tvingas samarbeta då en brud lyckats stjäla ett virus som kallas the snowflake. Viruset gör att ens organ fövandlas till soppa enkelt förklarat. Att det är något som fel person inte under några omständigheter ska få tag på. Frågan är vad de ska göra då de fått tag på bruden som har viruset?

Recension:

En väldigt bra film där Hobbs spelas av Dwayne Johnsson och Shaw spelas av Jason Statham. Denna film såg jag redan när den kom på bio 2019. Minns att när de körde igång filmen så undrade jag om jag satt mig i fel salong då låten i början känns inte som en låt som ska vara i en action film. I alla fall enligt mig. Denna film kom mellan Fast and the furious 8 och Fast and the furious 9. Både Jason Statham och Dwayne Johnsson blev nominerade till flera priser för deras roll i denna film.

Jag ger filmen 4/5

Fem en fredag v.16: Glad påsk

white flowers
Photo by Alena Koval on Pexels.com

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Hur ser påsken ut för dig i år?
  2. Har du något favoritrecept som du alltid lagar till påsk?
  3. Hur många ägg räknar du med att äta under påsk?
  4. Har du någon tradition på påsken?
  5. Kommer det förbi några påskkärringar hos dig?
  1. Hur ser påsken ut för dig i år?

Den blir lugn men har varit på bio idag. Så har inte planerat något men ska försöka läsa klart min bok jag läser just nu.

2. Har du något favoritrecept som du alltid lagar till påsk?

Nej det har jag inte.

3. Hur många ägg räknar du med att äta under påsk?

Inga då jag inte tycker om kokta ägg utan bara äter om de är stekt.

4, Har du någon tradition på påsken?

Nej det har jag inte.

5. Kommer det förbi några påskkärringar hos dig?

Nej då jag bor på serviceboende där vi har kodlås på dörren till trapphuset.

Fredag, vårkänsla i luften och t-shirt från Wicked

Godkväll!

Hoppas er fredag varit bra. Det har min dag varit. Jag började dagen med serien Supernatural säsong två. Där Dean och Sam bland annat är på en filminspelning där det är flera skådisar som tyvärr dör under mystiska omständigheter.

Jag åkte till Gränby idag så jag tog bussen först till centralstationen för att där ta bussen till Gränby. Där så var mitt första uppgift att gå till New yorker och där hittade jag en t-shirt som jag velat ha från den första gången jag såg den. Det är den t-shirt jag har på bilden ovan. Den är från filmen Wicked. Jag tog storlek M men den var ändå lite väl stor men jag tror den kommer krympa lite när jag tvättar den. Efter att ha varit in på New yorker så gick jag till Apoteket hjärtat då jag köpt både alvedon och ipren via internet då jag hade slut på båda. Jag vill ha värktabletter hemma utifall jag blir sjuk och behöver det. Valde också att köpa en hårspray av deras egna varumärke. När jag skulle hem så tog jag bussen från gränby och jag valde åka med bussen ändå till Gottsunda för att slippa kliva av och byta buss på centralstationen. Från Gottsunda tog jag bussen hem.

Här hemma så insåg jag att jag jag hade glömt och köpa en sak så jag valde att gå en promenad ner till coop. Här har det verkligen varit nästan sommarkänsla i luften.

Ikväll har jag kollat på filmen Sommartider på primevideo.

Handling:

Denna film handlar om den nästan sanna historien hur bandet Gyllene Tider skapades och slog igenom. Hur Per Gessle alltid trodde på sitt band men det var svårt att få spelningar i början och även skivbolagens uppmärksamhet. I centrum står också självklart deras största låtar eftersom filmen är döpt efter en av deras största hitlåtar Sommartider.

Recension:

Årets svenska feelgood film. Filmen är bra från början till slut och den är underhållande. Väldigt mycket musik i filmen men det är självklart att man inte kan göra en film och ett band utan att ha med deras musik i filmen. En riktig feel good film.

Jag ger filmen 5/5