Fem en fredag v.25: Midsommar

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här Elisa hos så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Hur spenderar du midsommar i år?
  2. Befinner du dig mitt i sommaren eller har den bara börjat?
  3. Vad betyder midsommar för dig – tradition, fest eller något helt annat?
  4. Kommer du dansa runt en midsommarstång?
  5. Vad kommer finnas på ditt lunchbord?
  1. Hur spenderar du midsommar i år?

Hemma så det blir en lugn midsommar då vi 24 grader och soligt väder.

2. Befinner du dig mitt i sommaren eller har den bara börjat?

Jag tycker den bara har börjat.

3. Vad betyder midsommar för dig – tradition, fest eller något helt annat?

Tradition men midsommar var något man firade mer när man var liten.

4. Kommer du dansa runt någon midsommarstång?

Nej det kommer jag inte göra. Har inte gjort det sen jag var barn.

5. Vad kommer finnas på ditt lunchbord?

Inget speciellt men har hört att vi ska få jordgubbar som efterrätt till middagen.

Fem en fredag v.24: Avslut

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad var det senaste du avslutade?
  2. Vad är den bästa fiktiva avslutningen du vet?
  3. Vad är det mest typiska dig att inte riktigt avsluta?
  4. Vad är det bästa sättet att avsluta en bra dag?
  5. Vad lämnar du helst bakom dig just nu?
  1. Vad var det senaste du avslutade?

Det var att jag och personal hjälptes åt att städa lägenheten.

2. Vad är den bästa fiktiva avslutningen du vet?

Det är avslutningen på boken Shutter island och filmen med samma namn.

3. Vad är det mest typiska dig att inte riktigt avsluta?

Att vika och lägga in tvätten i garderoben.

4. Vad är det bästa sättet att avsluta en bra dag?

En bra film eller tv-serie.

5. Vad lämnar du helst bakom dig just nu?

En blöt vår

Tisdag

Godkväll!

Hoppas er tisdag varit bra. Här har man varit på radion. Där har jag läst i boken jag läser. Börjar komma framåt i boken äntligen då det känts som man fastnat i boken och inte kommit någon vart. Om ni fattar vad jag menar. Var på radion mellan 10-15. När klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen. Där tog jag buss till Gottsunda och jag gick in på ica där jag handlade. Bland annat så handlade jag saften jag dricker då min var helt slut hemma och lite annat. Sen tog jag bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var Kyckling i currysås och ris. Efter det så tog jag en liten dusch vilket var skönt då det varit varmt väder idag här i uppsala. Ikväll har jag kollat på serien Grimm där jag nu kommit fram till säsong tre. Där Adalind är tillbaka med sin dotter och tillsammans med Nicks mamma.

Fem en fredag v.23: I reserv

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad beställer du om du inte vet vad du vill ha?
  2. Vad är din mest använda ursäkt?
  3. Vad har du alltid hemma ”utifall att”?
  4. Vad har du kvar trots att du nog inte behöver det längre?
  5. Vad är något du alltid vill ha en backup för?
  1. Vad beställer du om du inte vet vad du vill ha?

Det beror var jag ska beställa men på jag är inte den som vågar beställa något nytt när det kommer till mat och dryck.

2. Vad är din mest använda ursäkt?

Att jag glömt att jag skulle göra något…

3. Vad har du alltid hemma ”utifall att”?

Jag har alltid plåster och kompresser för att det är lätt att få små sår när man varit ute i skogen och promenerat.

4. Vad har du kvar trots att du nog inte behöver det längre?

Kommer inte på något såhär på rak arm..

5. Vad är något du alltid vill ha en backup för?

Bilder jag tagit.

Fem en fredag v.21: Om bara det vore så

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad borde det finnas en knapp för i vardagen?
  2. Vad borde vara gratis för alla?
  3. Vad borde det finnas mer av i livet?
  4. Vad borde få en egen högtid?
  5. Vad borde komma med tydligare instruktioner?
  1. Vad borde det finnas en knapp för i vardagen?

Att välja kläder…

2. Vad borde vara gratis för alla?

Varmvatten

3. Vad borde det finnas mer av i livet?

Mer fritid..

4. Vad borde få en egen högtid?

Kommer inte på något…

5.Vad borde komma med tydligare instruktioner?

Hur det är att växa upp från barn till vuxen..

Fem en fredag v.20: Senast du

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. När skrattade du riktigt mycket senast?
  2. När var senaste gången du blev överraskad?
  3. Vad var det senaste du såg fram emot?
  4. När var senaste gången du kände att du behövde en paus?
  5. Vad var det senaste du blev nostalgisk av?
  1. När skrattade du riktigt mycket senast?

Det var nog när jag var på förhandsvisning av The devil wears prada 2

2. När var senaste gången du blev överraskad?

Det var när jag var på filmen The devil wears prada 2

3. Vad var det senaste du såg fram emot?

Det var att jag skulle på förhandsvisning av en film

4. När var senaste gången du kände att du behövde en paus?

Så känner jag rätt ofta men tyvärr är jag dålig på att inse det då jag ät dålig på att förstå kroppens signaler ibland.

5. Vad var det senaste du blev nostalgisk av?

Oj det var nog när jag såg den första filmen The devil wears prada inför att jag skulle se den andra filmen.

Fem en fredag v.19: Hur svårt ska det vara – på en lördag

Så nu blev fedagen som den blev igår och klockan blev för mycket innan jag kom ihåg Fem en fredag så jag gör det idag istället.

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad tar alltid längre tid än du tänkt?
  2. Vad är något du alltid måste googla igen?
  3. Vad känns mest typiskt att strula när du har bråttom?
  4. Vad brukar du hoppas att någon annan löser åt dig?
  5. Vad är något du alltid måste dubbelkolla?
  1. Vad tar alltid längre tid än du tänkt?

Att skriva ett blogginlägg om en speciell sak.

2. Vad är något du alltid måste googla igen?

Det är oftast datum då något speciellt hände tex tjernobyl olyckan för att dubbelkolla så man inte skriver fel datum.

3. Vad känns mest typiskt att strula när du har bråttom?

Vet att någon annan svarat det men tekniska saker har en egenhet att strula när man har bråttom.

4. Vad brukar du hoppas att någon annan löser åt dig?

Hm kommer inte på något såhär på rak arm.

5. Vad är något du alltid måste dubbelkolla?

Att jag låst min lägenhetsdörr när jag ska duscha…

Fem en fredag v.18: Om och om igen

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Om du fick välja en ny vana nu direkt, vad skulle det vara?
  2. Om du fick slippa något helt, vad skulle det vara?
  3. Om du fick välja en talang att ha, vilken skulle det vara?
  4. Om du fick välja ett beslut att slippa ta, vad skulle det vara?
  5. Om du fick välja något att alltid ha tid för, vad skulle det vara?
  1. Om du fick välja en ny vana nu direkt, vad skulle det vara?

Att sluta äta godis på veckorna.

2. Om du fick slippa något helt, vad skulle det vara?

Att ta så mycket mediciner som jag gör.

3. Om du fick välja en talang att ha, vilken skulle det vara?

Hm svårt men kanske talang för att fotografera.

4. Om du fick välja ett beslut att slippa ta, vad skulle det vara?

Vilken film jag ska se på kvällen…

5. Om du fick välja något att alltid ha tid för, vad skulle det vara?

Oj rätt många saker så svårt att välja något.

Fem en fredag v.16: Första gången

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad var det första du gjorde idag?
  2. Vad var det första du köpte för egna pengar?
  3. När var första gången du överraskade dig själv?
  4. Vad var det första du gjorde som fick dig att känna dig vuxen?
  5. Vad är det första lilla steget mot något du länge tänkt på?
  1. Vad är det första du gjorde idag?

Det var att jag blev väckt av personal för att få min morgonmediciner.

2. Vad var det första du köpte för egna pengar?

Jag har ingen aning….

3. När var första gången du överraskade dig själv?

Det var helt klart när jag gick på gymnasiet då jag bodde på skolan i veckorna.

4. Vad var det första du gjorde som fick dig att känna dig vuxen?

Det var när jag skrev på mitt första hyreskontrakt för en lägenhet.

5. Vad är det första lilla steget mot något du länge tänkt på?

Att sluta dricka energidrycker.

Fem en fredag v.15: Årstider

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vilken film var din favorit som barn?
  2. Vilken låt definierar dina tonår?
  3. Vilken tv-serie tittade du främst på i tjugoårsåldern?
  4. Vilken bok definierar din nutid?
  5. Vad är något valfritt du burit med dig genom alla år?
  1. Vilken film var din favorit som barn?

Det var helt klart Ronja Rövardotter.

2. Vilken låt definierar dina tonår?

Det var I´m not a girl not yet a woman med Britney spear.

3. Vilken tv-serie tittade du främst på i tjugo årsåldern?

Det var Criminal minds.

4. Vilken bok definierar din nutid?

Det är The lost world Jurassic park av Michael Crichton.

5. Vad är något valritt du burit med dig genom alla år?

Det är nog att jag insett hur stark jag är som person efter allt jag upplevt och gått igenom.