Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.
När skrattade du riktigt mycket senast?
När var senaste gången du blev överraskad?
Vad var det senaste du såg fram emot?
När var senaste gången du kände att du behövde en paus?
Vad var det senaste du blev nostalgisk av?
När skrattade du riktigt mycket senast?
Det var nog när jag var på förhandsvisning av The devil wears prada 2
2. När var senaste gången du blev överraskad?
Det var när jag var på filmen The devil wears prada 2
3. Vad var det senaste du såg fram emot?
Det var att jag skulle på förhandsvisning av en film
4. När var senaste gången du kände att du behövde en paus?
Så känner jag rätt ofta men tyvärr är jag dålig på att inse det då jag ät dålig på att förstå kroppens signaler ibland.
5. Vad var det senaste du blev nostalgisk av?
Oj det var nog när jag såg den första filmen The devil wears prada inför att jag skulle se den andra filmen.
Skådespelare: Anne Hathaway, Meryl Streep, Stanley Tucci, Emily Blunt, Kenneth Branagh, Justin Theroux, Lucy Liu, Lady Gaga
Speltid: 1 timme och 59 minuter
Handling:
Efter tjugo år så är Andrea, Miranda. Emily och Nigel tillbaka i uppföljaren The devil wears prada 2. Av olika anledningar så korsas deras vägar igen och Andrea som har jobbat som journalist i 20 år får åter jobba för Magazinet Runway igen. Däremot har utvecklingen gjort att det inte är samma tidning som för 20 år sedan. Nästan allt körs digitalt och det innebär att de fått anpassa sig till det. Samtidigt så kämpar Runway för att överleva och frågan är om de kan lyckas vända de dåliga siffrorna.
Recension:
Detta är uppföljaren till The devill wears prada som kom 2006. En väldigt bra uppföljare till den första filmen. Som vanligt ser vi Anne Hathaway som Andrea Sachs, Meryl Streep som Miranda, Emily Blunt som Emily och Stanley Tucci som Nigel. Miranda har blivit snällare mot sin ”personal” mot hur hon var i den första filmen vilket man förstår men ibland måste karaktärer anpassa sig helt enkelt. Annars så känner man igen karaktärerna. Däremot känner jag att den inte riktigt är lika bra som den första filmen. Samtidigt så tror jag att gillar man den första filmen så finns chansen att man kommer man gilla denna också.
Hoppas ni har haft en bra valborgsmässoafton såhär långt. Här har man tagit det lugnt. Tänkte börja med att berätta om gårdagen. Igår så klev jag upp som vanligt vid åtta då jag blev väckt av personal. Åkte till radion så jag var där vid tio tiden. Var där mellan 10-15. Så när klockan började närma sig tre så började jag packa ihop mina saker då det var sista dagen jag jobbade denna vecka. Så jag tog en promenad ner till centralstationen. När jag kom ner till centralstationen så gick jag till där buss 4 till Gränby gick. Hade tur så det stod en buss inne.Tog ca 10 minuter så var jag ute vid Gränby centrum.
Väl på Gränby centrum så hade jag som första uppgift att besluta mig för vad min middag skulle bli för något. Det blev att jag gick in på ica och köpte två stycken Porlarsklämmor med ost och en med skinka och sedan som dryck valde jag att köpa en monster.
Mellan jag kom till Gränby och att filmen skulle börja så var det ett par timmar som jag skulle fördriva. Jag gick och satte mig utanför Gallerian ett tag vilket var skönt att få lite tystare omgivning.
När klockan blev sex så gick jag emot nordisk film där jag hade köpt biljett till förhandsvisning av filmen Djävulen bär prada 2. Jag hade läst att de skulle bjuda på en valfri dricka 0,5l från coca cola och en mellan popcorn till filmen. Så det blev att jag valde dricka coca cola zero och fick ta en 0,5l mugg. Popcornen var redan på plats i salongen på ens plats.
Filmen var ca 2 timmar lång. När filmen var klar och de tände salongen så tog jag mina åtta mediciner som jag hade fått med mig. Sen gick jag ut till bussen men hade otur då den första som skulle komma var inställd så jag fick vänta i 20 minuter tills nästa skulle komma. Recension kommer senare i helgen.
Så när bussen kom så tog jag bussen till busshållplatsen Regementsvägen. Där klev jag av och hade tur att det dröjde bara ca 5 minuter tills buss 8 kom. Jag var hemma vid kvart i tio på kvällen. Jag var trött när jag kom hem men kom ändå inte i säng förrän klockan elva.
Idag blev jag vaknade jag själv ungefär kvar i nio. Jag hade sagt till de på radion att jag skulle vara ledig idag då gårdagen var så lång. Så jag började dagen med serien House of the dragon säsong ett där jag nu har kommit halvvägs genom säsongen.
Har ont i hela kroppen och är ordentligt trött. Men det är nog inte undra på då jag gick mer än 8000 steg igår. Däremot har jag varit en sväng till Gottsunda och handlat lite till helgen. Annars har jag tagit det lugnt.