Fem en fredag v.20: Senast du

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. När skrattade du riktigt mycket senast?
  2. När var senaste gången du blev överraskad?
  3. Vad var det senaste du såg fram emot?
  4. När var senaste gången du kände att du behövde en paus?
  5. Vad var det senaste du blev nostalgisk av?
  1. När skrattade du riktigt mycket senast?

Det var nog när jag var på förhandsvisning av The devil wears prada 2

2. När var senaste gången du blev överraskad?

Det var när jag var på filmen The devil wears prada 2

3. Vad var det senaste du såg fram emot?

Det var att jag skulle på förhandsvisning av en film

4. När var senaste gången du kände att du behövde en paus?

Så känner jag rätt ofta men tyvärr är jag dålig på att inse det då jag ät dålig på att förstå kroppens signaler ibland.

5. Vad var det senaste du blev nostalgisk av?

Oj det var nog när jag såg den första filmen The devil wears prada inför att jag skulle se den andra filmen.

Tisdag och Djävulen bär prada

woman sitting inside a movie theater holding popcorn
Photo by Tima Miroshnichenko on Pexels.com

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra tisdag. Jag har varit på radion mellan 10-15. Där jag bland annat har läst i boken som jag läser. Börjar snart närma mig halva boken. Den är ca 400 sidor lång. Så när klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen. Där jag tog bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var Kall pastasalllad med kyckling. Vilket var väldigt gott. Efter det så har jag kollat på filmen Djävulen bär prada på sfanytime.

Handling:

Andrea Sachs kommer till New York med en dröm om att jobba i tidningsbranschen. Hon tror hon äntligen är på rätt väg när hon lyckas få det eftertraktade jobbet som assistent till Miranda Priestly, chefredaktör på en av världens ledande modetidningar. Men Miranda visar sig vara chefen från helvetet och Andrea måste snart bestämma sig om hon är villig att sälja sin själ till djävulen för att nå sina drömmar.

Recension:

Filmen kom 2006 alltså 20 år sedan. Filmen är baserad på boken The devil wears prada av Lauren Wejsberger. Filmen fick två oscarsnomineringar och en av dem fick Meryl Streep då hon blev nominerad för bästa kvinnliga huvudroll. Andrea Sachs spelas av Anne Hathaway och Emily spelas av Emily Blunt. Filmen är en väldigt bra Drama film med mycket komedi i sig.

Filmen har numera en uppföljare som heter The devil wear prada 2 och som jag ska se på förhandsvisning imorgon.

Jag ger filmen 4/5