Veckans bästa v.25

Nu är det dags att åter sammanfatta förra veckan i en lista här på bloggen

Min mest gillade bild/video på instagram denna vecka:

Mitt mest lästa inlägg denna vecka:

Veckans mående:

Veckan har varit bra. Därmeot var helgen lite för varm för min smak och det skulle behövt åska. Annars var veckans höjdpunkt att jag såg filmen Disclosure day på bio på torsdagen.

Antal steg: 34 646 steg

Bio besök: 1 styckenDisclousre day

Veckans låt/video:

Fem en fredag v.25: Midsommar

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här Elisa hos så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Hur spenderar du midsommar i år?
  2. Befinner du dig mitt i sommaren eller har den bara börjat?
  3. Vad betyder midsommar för dig – tradition, fest eller något helt annat?
  4. Kommer du dansa runt en midsommarstång?
  5. Vad kommer finnas på ditt lunchbord?
  1. Hur spenderar du midsommar i år?

Hemma så det blir en lugn midsommar då vi 24 grader och soligt väder.

2. Befinner du dig mitt i sommaren eller har den bara börjat?

Jag tycker den bara har börjat.

3. Vad betyder midsommar för dig – tradition, fest eller något helt annat?

Tradition men midsommar var något man firade mer när man var liten.

4. Kommer du dansa runt någon midsommarstång?

Nej det kommer jag inte göra. Har inte gjort det sen jag var barn.

5. Vad kommer finnas på ditt lunchbord?

Inget speciellt men har hört att vi ska få jordgubbar som efterrätt till middagen.

Veckans bästa v.24

Nu är det dags att åter sammanfatta förra veckan i en lista här på bloggen

Min mest gillade bild/video på instagram denna vecka:

Mitt mest lästa inlägg denna vecka:

Veckans mående:

Veckan har varit bra då jag hållit igång med promenader de dagar som vädret tillåtit det. Veckan avslutades med att det regna hela söndagen. Hade en lugn helg då jag inte gick på någon bio.

Antal steg:  30 166 steg

Bio besök: 0 stycken

Veckans låt/video:

Bad day 2.0

Godkväll!

Hoppas er lördag varit bra. Jag har haft rent ut sagt en väldigt dålig dag. Så har inte gjort så mycket idag men varit till Gottsunda en sväng. Här har man haft ångest och ett huvud som levt rövare hela eftermiddagen. Så är bra slut i både kropp och huvud så det blir bara ett kort inlägg idag.

Fem en fredag v.23: I reserv

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad beställer du om du inte vet vad du vill ha?
  2. Vad är din mest använda ursäkt?
  3. Vad har du alltid hemma ”utifall att”?
  4. Vad har du kvar trots att du nog inte behöver det längre?
  5. Vad är något du alltid vill ha en backup för?
  1. Vad beställer du om du inte vet vad du vill ha?

Det beror var jag ska beställa men på jag är inte den som vågar beställa något nytt när det kommer till mat och dryck.

2. Vad är din mest använda ursäkt?

Att jag glömt att jag skulle göra något…

3. Vad har du alltid hemma ”utifall att”?

Jag har alltid plåster och kompresser för att det är lätt att få små sår när man varit ute i skogen och promenerat.

4. Vad har du kvar trots att du nog inte behöver det längre?

Kommer inte på något såhär på rak arm..

5. Vad är något du alltid vill ha en backup för?

Bilder jag tagit.

Veckans bästa v.22

Nu är det dags att åter sammanfatta förra veckan i en lista här på bloggen

Min mest gillade bild/video på instagram denna vecka:

Mitt mest lästa inlägg denna vecka:

Veckans mående:

Veckan har varit bra. Jag kom äntligen upp i över 30 000 steg förra veckan. Veckans höjdpunkt var när jag fick besök av min mamma och hennes man och vi gjorde egen pizza som vi åt tillsammans.

Antal steg:  30 090 steg

Bio besök: 0 stycken

Veckans låt/video:

Fem en fredag v.22: Noll koll

Idag så blev det fem en fredag på lördag då jag var så trött igår kväll efter att jag hade besök igår.

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad skulle du vara den sämsta tänkbara experten på?
  2. Vilken situation får dig att känna dig helt oförberedd?
  3. Vad är du den minst självklara personen att ge råd om?
  4. Vad är något som verkar enkelt för alla andra?
  5. Vilken uppgift skulle du helst delegera direkt om du kunde?
  1. Vad skulle du vara den sämsta tänkbara experten på?

Det skulle nog vara något som har med att jobba med barn 😆

2. Vilken situation får dig att känna dig helt oförberedd?

Det är när jag glömt av en sak som ska göras när jag tex kommer till radion.

3.Vad är du din minst självklara personen att ge råd om?

Svårt att komma på något specifikt såhär på rak arm.

4. Vad är något som verkar enkelt för alla andra?

Att veta hur lång tid det har gått. Då jag själv saknar tidsuppfattning.

5, Vilken uppgift skulle du helst delegera direkt om du kunde?

Det skulle vara att tvätta kläderna och sedan lägga in dem i garderoben.

Fem en fredag v.21: Om bara det vore så

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad borde det finnas en knapp för i vardagen?
  2. Vad borde vara gratis för alla?
  3. Vad borde det finnas mer av i livet?
  4. Vad borde få en egen högtid?
  5. Vad borde komma med tydligare instruktioner?
  1. Vad borde det finnas en knapp för i vardagen?

Att välja kläder…

2. Vad borde vara gratis för alla?

Varmvatten

3. Vad borde det finnas mer av i livet?

Mer fritid..

4. Vad borde få en egen högtid?

Kommer inte på något…

5.Vad borde komma med tydligare instruktioner?

Hur det är att växa upp från barn till vuxen..

Fem en fredag v.19: Hur svårt ska det vara – på en lördag

Så nu blev fedagen som den blev igår och klockan blev för mycket innan jag kom ihåg Fem en fredag så jag gör det idag istället.

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad tar alltid längre tid än du tänkt?
  2. Vad är något du alltid måste googla igen?
  3. Vad känns mest typiskt att strula när du har bråttom?
  4. Vad brukar du hoppas att någon annan löser åt dig?
  5. Vad är något du alltid måste dubbelkolla?
  1. Vad tar alltid längre tid än du tänkt?

Att skriva ett blogginlägg om en speciell sak.

2. Vad är något du alltid måste googla igen?

Det är oftast datum då något speciellt hände tex tjernobyl olyckan för att dubbelkolla så man inte skriver fel datum.

3. Vad känns mest typiskt att strula när du har bråttom?

Vet att någon annan svarat det men tekniska saker har en egenhet att strula när man har bråttom.

4. Vad brukar du hoppas att någon annan löser åt dig?

Hm kommer inte på något såhär på rak arm.

5. Vad är något du alltid måste dubbelkolla?

Att jag låst min lägenhetsdörr när jag ska duscha…

Veckans bästa v.18

Nu är det dags att åter sammanfatta förra veckan i en lista här på bloggen

Min mest gillade bild/video på instagram denna vecka:

Mitt mest lästa inlägg denna vecka:

Veckans mående:

Veckan var bra men det blev en kortare vecka då jag gick på förhansdvisning av Djävulen bär prada 2 på onsdag kväll på nordisk film i Gränby. Då jag inte kom hem förrän kvart i tio på kvällen och valde vara ledig på torsdagen.

Antal steg: 29 912

Bio besök: 1st – The devil wears prada 2

Veckans låt/video: