Söndag och en bättre dag

Godkväll!

Hoppas er söndag varit bra. Jag har tack och lov haft en bättre dag. Jag började dagen med en film. Det blev Wicked part I som jag kan se hur mycket som helst utan att tröttna på. Såg klart den filmen så vid tolv tiden så gick jag ut på en promenad. Jag gick till coop och tog den långa vägen dit. Sen när jag varit på coop så hade jag tänkt att ta bussen hem då vi har haft varmt väder men när jag kollade så skulle bussen inte gå förrän 18 minuter senare. Tänkte att jag är hemma innan den går så tog en promenad hem också men tog en kortare väg hem.

Här hemma har jag kollat på film till och denna gång blev den Lilo & Stitch som kom 2025.

Handling:

Detta är en live action film av den animerade filmen Lilo & Stitch som kom 2002. Fiilmen handlar om en liten varelse från rymden som lyckas rymma från sin planet och krashar på jorden. Varelsen träffar en liten tjej som heter Lilo och som ger varelsen namnet Stitch. Däremot så är inte Stitch så lätt att hantera.

Recension:

En av Disneys bästa live action filmer som någonsin har gjorts. Filmen var lite trög i början innan Stitch kommer till Jorden. Annars rolig och väldigt underhållande. Helt klart en film som kan ses av alla åldrar och även vuxna.

Jag ger filmen 4/5

Efter så var det dags att gå ner till basen och äta middag. Vilket var hamburgare med bröd med strips till. Sen så tog jag en dusch och tvättade håret.

Efter så har jag kollat på serien Grimm säsong två då jag är i slutet av säsongen.

Måndag hemma i soffan

Godkväll!

Hoppas er måndag varit bra. Här har man varit hemma då jag hade ont i magen igår. Så började dagen med filmen Wicked part I då jag fortfarande hade ont i magen. Har inte bara sett Wicked part I då jag också kollat på Wicked: for good. Så det har blivit en dag i soffan framför tv:n.

Däremot ska jag till radion imorgon. Så hoppas verkligen att jag får sova bra inatt. Vid tio kommer personalen för att ge mig sömnmedicin. Så ska försöka att inte sitta uppe till sent inatt utan bara se ett avsnitt efter jag har tagit medicin.