Fredag

Godkväll!

Hoppas er fredag varit bra. Jag började dagen med serien Game of thrones där jag nu sett de två sista avsnitten av säsong åtta. Så nu ha jag sett hela serien från början till slut.

Idag så var jag in till Uppsala för att hemmakväll hade att man kunde fylla en guldburk för 99kr om man köpte valfri dricka. Så jag köpte två pepsi max och fyllde en guldburk med lösgodis.

När jag kom hem så var jag ner till basen och gjorde två mackor som ett mellanmål. De åt jag uppe hos mig. Sen så insåg jag att jag inte hade något spf varken för kroppen eller ansiktet så gick in på kicks hemsida. Där köpte jag spf både för kroppen och ansiktet.

Jag var ner vid fyra tiden för att äta middag vilket var pytt i panna och stekt ägg. Vilket var väldigt gott. Efter en stund fick jag sms att min beställning fanns att hämta inne på kicks i centrala Uppsala då jag valt click and collect som leverans metod. Så jag tog bussen in till Uppsala igen där jag hämtade ut min beställning och tog sedan bussen hem igen.

Nu ikväll har jag kollat på serien Grimm där jag är på säsong fyra och kommer kolla på den tills jag ska sova ikväll.

Torsdag

Godkväll!

Hoppas er torsdag varit bra. Här har man varit på radion. Där jag har läst i boken The lost world. Jag var på radion mellan 10-15. Så när klockan var tre så plockade jag ihop mina saker för att sedan ta en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var Carbonara vilket var väldigt gott. Sen har jag kollat på serien Grimm som jag även sitter och kollar på nu. Vid kvart över nio kommer pesonalen som jobbar inatt till mig då hon är min kontaktperson och vi har tänkt kolla på något tillsammans.

Lördag

Godkväll!

Hoppas er lördag varit bra. Här har man haft en bra dag med bio. Jag började dagen med serien Game of thrones där jag nu börjat kolla på säsong åtta. Det är den sista säsongen av serien som bara har sex avsnitt och är redan på avsnitt tre.

Vid halv ett så gick jag ner till basen för att äta mellanmål innan jag skulle åka till bion. Så kvart över ett så tog jag bussen in till Uppsala. Där jag klev av en busshållplats tidigare än det var tänkt. Jag gick därifrån till filmstaden.

På filmstaden så köpte jag både dryck och lite godis att ha till filmen. Jag har också konstaterat att jag misstänker att jag fått uvi. Klockan 14.30 började filmen som var Super mario galaxy filmen.

När filmen var klar så gick jag till Ica och handlade. Sen så pratade jag med mamma i telefon och tog bussen hem. Här hemma har jag ätit middag på basen som var paj.
Efter det har jag duschat och nu sitter jag och kollar på en av mina favorit serier Grimm och kommer kolla på den tills jag ska sova.

Måndag

Godkväll!

Hoppas er måndag varit bra. Här har man varit på radion efter att ha varit borta i ca en vecka. Det kändes bra att komma tillbaka. Jag läste i boken men kände att jag inte riktigt kunde koncentrera mig. Var på radion mellan 10-15. När klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma så bad jag personal komma upp med middag då jag hade kraftig ångest. Det var blodpudding med lingonsylt. Det var väldigt gott. Annars har jag kollat på filmen Titanic men även pratat med mamma i telefon. Jag ska försöka att inte dricka energidryck imorgon.

Nu kollar jag på serien Grimm och har börjat kolla om den från början och är redan på andra säsongen. Däremot ska jag nu sätta mig och svara på kommentarer så det blir gjort.

Tisdag

Godkväll!

Hoppas er tisdag varit bra. Här har man varit på radion mellan 10-15. Där så har jag arbetat med mitt manus. Jag har satt ett mål att jag ska spela in nästa onsdag den 25/2. Jag har också hunnit läsa något kapitel i boken Patient 67 av Dennis Lehane. Jag tog med den till radion då jag vill börja läsa mer och för mig kan det vara svårt att få till läsningen när jag är hemma. Jag är den som inte kan ha helt tyst omkring mig när jag ska läsa. Jag vet att det kanske låter konstigt men tror det har med min Adhd att göra. När klockan var tre så avslutade jag datorn för att ta en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var Kycklingklubbor och pommes till det. Sen har jag kollat på se serien Grimm där jag nu kommit till säsong fem. Adalind har fött hennes och Nicks barn. Som blev en kille. Så saker är inte som de var och kommer aldrig bli.

Jag kommer kolla på serien tills det är dags att sova. Imorgon är det onsdag. Jag har funderingar på att gå på bio i helgen. Jag funderar på att se avatar igen men det beror lite på när den går men tror jag kommer betala biljetten med poäng i så fall.

Måndag och besök på polishuset

Godkväll!

Hoppas er måndag varit bra. Idag har jag varit ledig från radion då jag hade bokat tid hos polisen för att beställa ny legitimation. Så jag började dagen med serien Grimm säsong fyra. Juliette har börjat få några symtom som illamående och huvudvärk men tror inte hon är gravid då hon tagit ett sådant test som visat negativt.

Vid elva tog jag bussen till Skolgatan, där gick jag av bussen och sedan gick jag till Polishuset i uppsala där jag mötte min godman som var med för jag behövde någon som kunde intyga att jag är jag då min legitimation gått ut. När jag var klar på polishuset så tog jag en promenad in till centrala Uppsala och gick in på ica innan jag tog bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var Pasta med köttfärssås. Efter det så har jag kollat på filmen Fantastiska vidunder och var man hittar dem.

Handling:

Newt Scamander än en trollkarl från England som kommer med sin koffert, full med fantastiska vidunder till New York. Efter en liten olycka lyckas vissa av dessa ”djur” rymma. Han måste leta upp dem så han kan lägga tillbaka dem i kofferten innan någon annan märker något. Samtidigt så börjar konstiga saker hända runt om New york och frågan är vad som händer, är det djuren eller något mer ondeskefullt?

Recension:

Denna film kom 2016 och jag såg den på premiärdagen. Filmen fick faktiskt en oscar för Best Achievement in Costume Design. Denna film är magisk tycker jag och jag älskar de djuren Newt har med sig. Denna film utspelar sig i New York men är i samma värld som Harry potter. Denna film utspelar sig innan Harry potter filmerna.

Jag ger filmen 3/5

Imorgon ska jag till radion och då ska jag börja med mitt nya manus och sedan kolla när jag ska spela in nästa gång och vilket manus det blir.

Förresten så är smärtan i munnen som jag hade igår mycket bättre och jag har inte alls lika ont idag som jag hade igår vilket är väldigt skönt.

Torsdag och bio

Godkväll!

Hoppas er torsdag varit bra. Här har man varit på radion. Däremot valde jag att jag sluta vid ett då jag bestämde mig för att gå på bio då min uvi har blivit mycket bättre. Det var nog för att jag drack tranbärsdryck igår. Så jag valde att se filmen Zootropolis 2 igen och den började klockan två.

Filmen var klar ca fem i fyra. Så klockan var runt 17 när jag kom hem. Började med att äta middag på basen vilket var gorbys pirog. Efter det så har jag fortsatt kolla på serien Grimm säsong tre.

Imorgon är det fredag och då är som vanligt ledig. Har inget speciellt planerat denna helg vilket känns skönt. Så vi får se vad som händer och hur denna helg blir.

Onsdag, indiemöte , uvi och Grimm

Godkväll!

Hoppas er onsdag varit bra. Här har man varit på radion mellan 10-15.Där har jag bland annat ändrat lite i mitt manus om Avatar filmerna som en handledare hade läst igenom. Sen värkar det inte bättre än att jag dragit på mig uvi igen. Sen på eftermiddagen hade jag indiemöte med en handledare. När klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var makaronelåda. Det var väldigt gott. Efter det så har jag duschat och tvättat håret. Sen har en personal varit snäll och flätat mitt mitt hår.

Annars har jag kollat på serien Grimm där jag kommit fram till säsong tre. Där Nick bor tillsammans med Juiette med Monroe har flyttat ihop med Rosalee. Samtidigt är Nicks chef utomlands efter att hans halvbror dödats i en bilbomb.

Har tänkt att ev gå på bio imorgon men vill avvakta tills imorgon för att se om Uvin är bättre då om den är samma som idag så kommer jag inte gå på bio eftersom det känns som jag behöver gå på toa hela tiden.

Lördag, ont i magen och även lite ångest

Godkväll!

Hoppas er lördag varit bra. Här har dagen innehållit både magont och ångest så det ska bli skönt att gå och lägga mig ikväll. Jag hade problem att somna inatt men det berodde förmodligen på energidrycken jag drack till bion.

Idag började jag dagen med serien Grimm säsong två. Där Nick blir attackerad av ett wesen som ger offren maskar i ögonen. Börjar närma mig slutet på säsongen.

Idag tog jag en promenad ner till coop och sedan tog jag bussen tillbaka. Här har det varit minusgrader och det har snöat lite grann.

Ikväll har jag kollat på filmen Darkest hour på skyshowtime.

Handling:

Filmen handlar om Winston Churchill som var Englands premiärminister ett tag under andra världskriget. Hur Winston får överta efter att Neville Chamberlain som ansågs inte klara att leda England under krigstider. Man får följa honom under några dagar och de beslut han är tvungen att ta för att England ska överleva kriget.

Recension:

Denna film kom 2017 och jag såg den redan när den kom på bio. Den fick 6 st Oscarsnomineringar och vann 2 Oscars. I denna film är det Gary Oldman som spelar Winston Churchill och vann en oscar för Best Performance by an Actor in a Leading Role. Filmen vann också en oscar för Best Achievement in Makeup and Hairstyling.

En väldigt bra spelad film. Den var värd mer än två oscar tyckte jag. Gary gör verkligen sitt livs roll och detta är hans enda Oscar han vunnit. Om ni har svårt att placera Gary Oldman så spelade han Sirius Black i Harry potter filmerna.

Favorit citat från filmen: You can not reason with a tiger when your head is in its mouth.

Jag ger filmen 3/5

Nu väntar jag på att klockan ska bli tio så personal kommer och ska ge mig sömn medicin för det blir nog en tidig kväll.

Torsdag

Godkväll!

Hoppas er torsdag varit bra. Här har man varit på radion. Där så kollade jag på filmen Avatar: the way of water på sfanytime. Däremot valde jag att sluta ett då jag var väldigt trött och hade ont i huvudet.

Här hemma har jag ätit middag vilket var makaroner och stekta köttbullar. Det var gott. Ikväll har jag kollat på filmen Shutter island på skyshowtime.

Handling:

1954 får Teddy Daniels åka till ett mentalsjukhus där de har de farligaste brottslingarna fången som räknas som sjuka för att bli satt i vanligt fängelse. En av deras patienter ska ha försvunnit. Han har sin nya kollega med. Frågan är hur många patienter det finns eller vad som egentligen pågår?

Recension:

Filmen är baserad på boken Shutter island av Dennis Lehane eller som den heter på svenska patient 67. I rollen som Teddy Deniels ser vi ingen mindre än Leonardo DicaprioLeonardo har vunnit flera priser för sin roll i denna film. Vi har en svensk med i denna film då Max von Sydow spelar en roll filmenFilmen har en tvist på slutet som gör att man inser att saker inte är som de ser ut att varaFilmen är rankad som 142 på imdb vilket är väldigt bra och den har ett Imbd raiting på 8.2/10.

Jag ger filmen 3,5/5

Nu sitter jag och kollar på serien Grimm säsong ett och är i slutet av säsongen. Sen vid nio så kommer min kontaktperson som jobbar jour till mig och vi ska kolla på dokumentär tillsammans.