Hoppas er måndag varit bra. Här har man varit på radion. Där har jag börjat skriva recension om filmen Disclosure day jag såg i torsdags. Så recensionen kommer denna vecka men vet ännu inte vilken dag.
När jag var på radion så var jag in på cubus hemsida och såg att de hade erbjudande på sommarkläder om man köper två plagg eller mer. Så jag kollade och hittade två par bikershorts, två långa linnen och sex par tunnare strumpor för ca 600kr. Så kontaktade min godman och fick den summan så jag köpte det. När jag slutade vid tre så avslutade jag datorn och tog en promenad till Cubus då jag valt click and collect på cubus. Sen gick jag till närmsta busshållplats för att där ta bussen hem.
Här hemma har jag ätit middag vilket var Pasta med ostsås vilket var gott. Annars har jag kollat första avsnittet av serien House of the dragon säsong tre som släpptes 03.00 inatt på hbomax.
Hoppas er söndag har varit bra. Här började jag dagen med serien House of the dragon säsong två. Där jag nu börjar närma mig de två sista avsnitten av säsongen. Efter att ha sett klart säsongen så blir det ett avbrott då tredje säsongen inte har premiär förrän i Juni.
Jag var en sväng till Gottsunda för att handla. Jag handlade saft och fick tag i smultron smaken. Jag köpte direkt två flaskor.
Annars har jag fått hjälp att städa lägenheten idag och även bytt sängkläderna i sängen. Ikväll har jag suttit och byggt på mitt lego och hunnit klart två påsar. Så nu har jag bara en påse kvar innan jag är klar. Vilket jag tänker göra imorgon.
Har i helgen fått ett irriterande munsår i ena mungipan. Vilket är irriterande och det ändå som jag behöver tänka på är att inte använda några läppprodukter. Däremot har jag tagit en tops och tagit lite av mitt lipbalm från maria åkerberg på mitt munsår för att det inte bli torrt så det spricker.
Hoppas ni har haft en bra lördag. Här har vi haft sommarvärme. Jag började dagen med serien House of the dragon Där jag bara har lite mer än tre avsnitt kvar av säsongen.
Idag så åkte jag till Gottsunda och tog med mig en del av mina pantburkar. Det blev över 30 kr i pant jag hade. Så gick in på ica och handlade och sen tog bussen hem. På eftermiddagen så har jag fått hjälp av personal att städa lägenheten. Så nu är den städad inför veckan.
Ikväll har jag kollat på filmen The green mile på sfanytime.
Handling:
Filmen handlar om en fångvaktare på ett fängelse i USA på 1930-talet där de har hand om de fångar som dömts till dödsstraff. Där har de elektriska stolen som dödsstraff som de kallar för Old sparky. En dag får de in en man som heter John Coffey som dömts till döden efter att ha mördat och våldtagit två små flickor. Fångvaktaren som spelas av Tom Hanks tycker det är något som inte stämmer med den nya fången. Han tycker John inte verkar vara en våldsam man. Hur ska detta sluta?
Recension:
Denna film är baserad på boken The green mile av Stephen King. Detta är enligt mig den bästa filmatiseringen av en Stephen King bok. Denna film är en klassiker. Filmen är 3 timmar och 5 minuter lång men den känns inte så lång tycker jag. Visste ni att Michael Clarke Duncan som spelar John Coffey fick en Oscarsnominering som bästa manliga biroll. Totalt fick filmen fyra oscar nomineringar. Detta är en film som är omöjlig att kolla på utan att gråta. Michael Clarke Duncan dog tyvärr i sviterna av en hjärtinfarkt 2012.
Denna film tar också upp ämnet Dödsstraff, om det verkligen är rätt väg att gå. Jag själv är mot dödsstraff och tycker det är bättre att de dömda får leva i fängelse tills de dör. För de som en mördare har dödat kommer inte tillbaka även om man avrättar mördaren. Sen har det hänt i verkligheten att de har avrättat någon som varit oskyldigt till det brottet den har dömds för.