Midsommarafton

Godkväll!

Hoppas er midsommarafton varit bra. Här har vi haft 24 grader och soligt väder. Jag började dagen med serien Outlander där jag nu är framme vid den fjärde säsongen. Jamie och Claire är det som då kallades Amerika och är hos Jamies moster Jocasta. Ians hund får närkontakt med en skunk så han behövs badas och Ian får hjälp av en kille där att bada hunden.

Idag så tog jag en promenad till coop för att komma ut då det varit varmt. Men gick dit och tog en längre väg sen tog jag bussen hem igen. Sen har jag varit hemma och tagit det lugnt. Har haft två fönster öppna hela dagen men har tänkt att jag ska stänga dem då jag ska sova.

Vid fyra så var jag ner till basen och åt middag. Det var köttbullar och västenbotten paj. Sen blev det jordgubbar med grädde. De andra fick glass men det var inte laktosfri så jag fick grädde istället.

Ikväll har jag kollat på filmen Quick på hbomax.

Handling:

Filmen handlar om de två journalisterna som börjar kolla upp om det finns något fysiskt bevis som gör att Thomas Quick har begått de brott han har erkänt. De tar kontakt med Thomas Quick och Hannes reser för att besöka honom på rätts psyk där han sitter sen han dömdes. Något som är början till vad som kallas Sveriges värsta rättsskandal. Mitt i allt får Hannes veta att han har cancer.

Recension:

Denna film kom 2019. Jag minns att jag såg filmen två gånger på bio. En väldigt bra spelad film. Filmen var nominerad till 7 st guldbaggar men vann två stycken. David Dencik vann guldbagge för bästa manlige biroll. Han spelar Thomas Quic i filmen. Filmen vann även en guldbagge för bästa smink. I rollen som journalisten Hannes ser vi Jonas Karlsson. Jonas var även nominerad för bästa manliga huvudroll. Vilket var ett pris han borde har fått för enligt mig då Jonas Karlsson sitt livs bästa roll i denna film.

Jag ger filmen 4/5

Onsdag, bättre väder, promenad och filmen Quick

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra onsdag. Här har vädret varit bättre. Det var sådär när jag åkte till radion imorse. Däremot blev det fint väder på eftermiddagen så jag gick en liten promenad med några andra på radion. Vid tre så avslutade jag datorn och tog en promenad till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var lövbiff med beasås och ugnsstekt potatisklyftor vilket var gott. Sen har jag duschat och tvättat håret.

Ikväll har jag kollat på den svenska filmen Quick på sfanytime.

Handling:

Filmen handlar om de två journalisterna som börjar kolla upp om det finns något fysiskt bevis som gör att Thomas Quick har begått de brott han har erkänt. De tar kontakt med Thomas Quick och Hannes reser för att besöka honom på rätts psyk där han sitter sen han dömdes. Något som är början till vad som kallas Sveriges värsta rättsskandal. Mitt i allt får Hannes veta att han har cancer.

Recension:

Denna film kom 2019. Jag minns att jag såg filmen två gånger på bio. En väldigt bra spelad film. Filmen var nominerad till 7 st guldbaggar men vann två stycken. David Dencik vann guldbagge för bästa manlige biroll. Han spelar Thomas Quic i filmen. Filmen vann även en guldbagge för bästa smink. I rollen som journalisten Hannes ser vi Jonas Karlsson. Jonas var även nominerad för bästa manliga huvudroll. Vilket var ett pris han borde har fått för enligt mig så gör Jonas Karlsson sin bästa roll i denna filmen.

Jag ger filmen 4/5

Paket från Cubus och filmen Quick

Hallå där!

Hoppas er onsdag varit bra. Här har man varit på radion. Där har jag kollat på dokumentär och gått en promenad. När jag slutade vid tre så gick jag ner till centrum för att där ta bussen hem. Så har gått över 5000 steg idag. Hemma så låg mitt paket från Cubus som jag beställde i måndags i min brevlåda. Det var tröjorna som är på bilderna och båda passade perfekt. De känns så bra att ha till nu när det börjar bli kallare ute.

Ikväll har jag kollat på Quick på tele2play.

Handling:

Filmen handlar om de två journalisterna som börjar kolla upp om det finns något fysiskt bevis som gör att Thomas Quick har begått de brott han har erkänt. De tar kontakt med Thomas Quick och Hannes reser för att besöka honom på rätts psyk där han sitter sen han dömdes. Något som är början till vad som kallas Sveriges värsta rättsskandal. Mitt i allt får Hannes veta att han har cancer.

Recension:

Denna film kom 2019. Jag minns att jag såg filmen två gånger på bio. En väldigt bra spelad film. Filmen var nominerad till 7 st guldbaggar men vann två stycken. David Dencik vann guldbagge för bästa manlige biroll. Han spelar Thomas Quic i filmen. Filmen vann även en guldbagge för bästa smink. I rollen som journalisten Hannes ser vi Jonas Karlsson. Jonas var även nominerad för bästa manliga huvudroll. Vilket var ett pris han borde har fått för enligt mig så gör Jonas Karlsson sin bästa roll i denna filmen.