In the name of ångest

Hallå där!

Hoppas er onsdag varit bättre än min. Här har dagen präglats av ångest. Var på radion och kollade på serie och gick en promenad. Däremot ca vid tio i två så hade jag sådan ångest att jag valde att gå hem. Jag gick ner till centrum för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag tagit vid behovs medicin två gånger vilket är max vad jag får ta. Har ätit middag på basen vilket var snittsel och ungsstekt potatis.

Har tagit beslutet att vara hemma imorgon pga hur jag mår.

Ikväll har jag kollat på Dumma mej på viaplay.

Handling:

Gru avgudar allt som är ont. Hans arsenal som innehåller krymp och frysstrålar. Även stridsklara farkoster för både land och luft som gör att han övervinner allt som kommer i hans väg. Miniorerna kommer från denna film.

Recension:

Detta ät den första dumma mej filmen som kom 2010.Filmen blev nominerad till en BAFTA Award. En film som är perfekt att kolla på tex om man har ångest. Man kan inte annat än älska minionerna.

Höll på att glömma säga att jag idag har bokat biljett till att på fredagkväll ska jag på bio och se Insidious: the red door och troligtvis får jag med en av mina bästa vänner som också vill se den.

En varm torsdag med inslag av ångest och filmen Armageddon

Hallå där!

Hoppas er torsdag varit bra. Här har man varit hemma. Är frisk men valde att vara hemma idag för att ta det lugnt. Började dagen med att kolla på serien Fringe säsong ett på hbomax.

Vid tolv tiden åkte jag buss till Gottsunda för att handla lite. Var dum nog att köpa två redbull som jag drack så nu sitter jag med ångest. Köpte även ett paket med mina favorit majskakor. Sen hade de erbjudande på marinad då man fick köpa 6 st påsar för 30kr så jag köpte 6 st sådana till min mor.

Idag åt jag middag på basen och det var oxpytt och stekt ägg. Ja ni läste rätt de har äntligen fått tag på ägg. Det var väldigt gott med att kunna äta ägg igen.

Ikväll har jag kollat på Armageddon på disneyplus.

Handling:

Bruce Willis spelar Harry S. Stamper som är oljebrorrare och har ett gäng anställda. Nasa har insett att en Astroid är på väg mot jorden och inser att om den krockar med jorden kommer ingen överleva. De inser också att det inte hjälper att skicka upp en atombomb då den är för stor så det enda som hjälper är att de måste borra på asteroiden och komma till ett viss djup för att kunna spränga den så den delas i två delar. Så de tar kontakt med Harry och ber honom hjälpa dem att rädda jorden. Harry säger att han då vill ha med sina anställda. De skickas upp i två rymdraketer men frågan är om de kommer lyckas och vilka som kommer överleva?!

Recension:

Denna film kom 1998. Den var nominerad till fyra oscar för bland annat best music, orginal song för låten I dont want to miss a thing. I denna film är också Ben Affleck, Michael Clarke Ducan och Liv Tyler med. Detta var innan Michael spelade John Coffee i Den gröna milen. Michael gick tyvärr bort i sviterna av en hjärtattack 2012.

Visste ni att vi har en svensk skådespelare med i denna film då Peter Stormare spelar den ryska astronauten på rymdstationen som de stannar för att tanka rymdfärjorna på. Detta är en katastroffilm och en riktig blockbuster. Denna film är 2 timmar och 31 minuter lång.

Imorgon är det fredag och då har jag inget speciellt planerat. Vad man gör beror på hur varmt det är.

En eftermiddag med ångest och filmen Pixels

yellow and green led light
Photo by cottonbro studio on Pexels.com

Hallå där!

Hoppas er lördag varit bra. Här har man kollat på The 100 säsong sju och har bara ungefär tre avsnitt kvar av säsongen nu. Gick ner till coop för att bland annat panta burkar och köpa snacks till helgen. Köpte även en monster energydryck som jag drack medan jag väntade på bussen. Vid halv två så gick jag ner till Basen. Då vi skulle ha grillfest. Väl på basen hade de börjat grilla. Så där åt jag en grillad korv med bröd innan jag gick upp till mig. Från början hade jag sagt att jag inte ville vara med på grillfesten för jag trodde det skulle vara mer folk men jag kände att en stund kan jag gå ner. Min kontaktperson av personalen sa efteråt att han var stolt över mig. Har på eftermiddagen haft ångest så mycket att jag tagit vid behovs medicin.

Ikväll har jag kollat på Pixels på viaplay.

Handling:

Jorden blir anfallen av aliens som gjort utmaningar i vad som ser ut som gamla arkadspel som tex pacman och donkey kong. Adam Sandler spelar en av huvudrollerna som jobbar som tv installatör men blir kontaktad av USA:s president då han som barn var en väldigt bra spelare. Peter Dinklage spelar också en av de större rollerna. De måste försöka samarbeta om de vill att jorden ska finnas kvar. Kommer de lyckas?

Recension:

En komedi som kom 2015 och jag minns att jag såg denna redan när den kom på bio. Det är inte en jätte bra film men något man kan kolla på om man vill slippa tänka och behöver något lättsamt om man tex har ångest.

Imorgon är det söndag. Det är veckans sista dag. Däremot så är det inte sista dagen som ledig då jag inte börjar förrän onsdag nästa vecka. Jag har inget planerat imorgon.

Dagens wordpressfråga

Vad önskar du att du kunde göra mer varje dag?

Jag önskar att jag kunde leva i nuet mer. Där sätter min ADD och ångest stop då jag kan få ångest om jag blir för uttråkad eller rastlös.