Torsdag

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra torsdag. Här har man haft en lugn dag. Jag började dagen med att kolla på ett nytt avsnitt av dokumentären Fångad på polisens kamera på hbomax. Annars har det varit rätt okej väder däremot så tog jag fel jacka när jag skulle till Gottsunda för att panta burkar. Då jag tog min svart och vita jacka men upptäckte att det blåste så mycket att jag skulle ha tagit min vinterjacka på mig.

När jag var och pantade burkar så hade jag 37 kr i pant och då tog jag inte med mig all pant jag hade utan tog två påsar med pant. Sen var jag in på ica och handlade.

Vid fyra tiden var jag ner på basen för att äta middag. Det var stekt korv med korvbröd. Jag åt två stycken.

Ikväll har jag kollat på filmen Tintins äventyr: enhörningens hemlighet på sfanytime.

Handling:

Tre små fartygsmodeller, en epidemi av fickstölder, mystiska antikvitetshandlare, ett märkligt slott som ruvar på en hemlighet … När kapten Haddock berättar om sin legendariske förfader, herr François de Hadoque, faller bitarna på plats. Och det visar sig att Tintin och Milou är en sagolik sjörövarskatt på spåren.

Recension:

Denna film kom 2011 och fick en oscarsnominering för bästa låt skriven till en film. Vem mer kommer ihåg Tintin från det man var barn. Detta är en underhållande film som både barn och vuxna kan se. Denna har Steven Spielberg och Peter Jackson gjort tillsammans. Ett mästerverk som gör att alla karaktärer i serien Tintin får liv. Älskar Tintins hund Milou.

Jag ger filmen 4/5

Torsdag,bio och Wicked for good

Godkväll!

Hoppas er torsdag varit bra. Här har man varit på radion men bara mellan 10-12.30 då jag hade bokat biobiljett till filmen Wicked: for good som började 13.20. Så jag kollade på den första wicked filmen när jag var på radion. När klockan var 12.30 så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till filmstaden. Jag betalde biobiljetten med poäng då jag hade mycket poäng.

Till filmen köpte jag en energidryck och en mellan popcorn men åt inte upp alla popcorn. Jag tyckte faktiskt att filmen var bättre än vad jag tycket när jag såg den på nordisk film i november 2025. Jag tycker att rätt ofta så kan man behöva se en film flera gånger för att man ser nya saker varje gång som man missat förra gången. Speciellt om filmen är längre än 3 timmar…

Nu sitter jag och kollar på serien Grimm säsong fyra och kommer göra det tills jag ska sova. Imorgon är det fredag och då är jag som vanligt ledig och jag ska till polisen för att hämta ut mitt nya Id-kort då jag fick sms idag att det fanns att hämta.

Torsdag, regn och vaxpropp

rain drops
Photo by Pixabay on Pexels.com

Godkväll!

Hoppas er torsdag varit bra. Här i Uppsala har vi tyvärr fått regn igen. Trött på detta skitväder. Ren ut sagt.. Jag var på radion mellan 10-15. Där jag arbetade med det jag arbetat med denna vecka och som kommer publiceras här på bloggen nästa vecka. När klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var något kött och potatisklyftor. Sen har jag kollat på filmen Fantastiska vidunder och var man hittar dem på sfanytime då jag var trött i huvudet när jag kom hem.

Nu sitter jag och kollar på samma dokumentär som jag såg på igår. Är också nästan säker på att jag har fått en vaxpropp i höger öra. Så ska kolla med personalen när den kommer om jag har något vaxol kvar i mitt skåp eller om jag behöver köpa nytt. Jag hoppas jag har kvar och att jag kan få det i örat så kanske det släpper och jag slipper boka tid på vårdcentral för att spola örat.

Torsdag, tips om inlägg och filmen The meg

Hallå där!

Hoppas er torsdag varit bra.

Först vill jag tipsa er om att jag pratade ju om förra veckan att jag kommit på en idé till ett inlägg som har med film att göra. I tisdags så publicerade jag det och här kan du läsa det om du inte redan gjort det. De bästa 3 filmerna som ar regisserad av james cameron/

Idag var jag på radion. Där skrev jag manus och gick en promenad. När jag slutade där så gick jag ner till centrum för att ta bussen hem. Här hemma har jag ätit middag. Det var stuvade makaroner och köttbullar. Sen var jag ut på en minipromenad så har gått mer än 6000 steg idag.

Ikväll har jag kollat på The meg på sfanytime.

Handling:

Ett team i en undervattensfarkost blir attackerad av en gigantisk haj och de på ytan är tvungen att ta hjälp av en gammal kollega för att försöka få upp dem. Kollegan spelas av Jason Statham. När han försöker få upp dem så attackerar den igen. Efter att några med andan i halsen undkommit så går det inte länge förrän de förstår att den varelsen inte är kvar i den djupa delen av havet. Snart inser de att de måste döda den men frågan är hur många är det egentligen?

Recension:

En bra film som bara är 1 timme och 50 minuter. I filmen har vi en låt som vi svenskar känner igen då det är carolas hej mickey fast på ett annat språk som jag inte kan säga vilket det är. Denna film kom 2018. En av huvudrollerna spelas av Jason Statham. En bra film som är spännande från början till slut. Och vet ni? Det har kommit en uppföljare som heter The meg 2: The Trench som jag ska se på bio på söndag! Lägger in trailern nedanför.

Jag ger filmen 3/5

En vanlig torsdag och Prey for the devil

Hallå där!

Hoppas er torsdag varit bra. Här har man varit på radion. Har kollat på serie och även börjat skriva manus. Det blev en promenad också. När jag slutade på radion så gick jag ner till centrum för att ta bussen hem. Så har gått över 8000 steg idag enligt min nya träningsklocka. Då de fortfarande har våran busshållplats indragen och det ska tydligen fortsätta tills någon gång i Juni. Har däremot inget emot lite extra motion.

Ikväll har jag kollat på filmen Prey for the devil på netflix.

Handling:

Syster Ann söker sig till en skola för exorcism som har öppnat av den katolska kyrkan. Än så länge har bara präster det vill säga män utbildats. En professor får upp ögonen för Ann och hennes gåvor som hon fått. Så han börjar utbilda henne. Däremot blir denna utbildning mer personlig än vad Ann någonsin hade trott.

Recension:

Denna film kom 2022. Jag minns att jag såg denna redan när den kom på bio. En bra skräckfilm med lite oväntade twistar. En nagelbitare enligt mig. Den finns som sagt på netflix men kan även hyras på tex sfanytime.

Imorgon är det fredag och då är jag ledig som vanligt. Har tänkt åka in till Uppsala för att äta lunch på subway. Har nämligen så mycket poäng att jag kan ta en 15cm sub gratis. Annars har jag inte något speciellt planerat för helgen. Just ja imorgon ska jag tvätta då eftersom min tvättmaskin är sönder så får jag tvätta på basen.

En torsdag med biobesök

food snack popcorn movie theater
Photo by Pixabay on Pexels.com

Hallå där!

Hoppas er torsdag varit bra. Här har man kollat på The 100 säsong fem på netflix. Kollade på den serien och efter det så kollade jag på en dokumentär på viaplay för att få tiden att gå till det att jag skulle börja göra mig i ordning innan jag skulle åka in till Uppsala och gå på bio. Klockan var ungefär halv tre när jag tog bussen in till Uppsala.

Vid 15.30 så började bion. Jag såg filmen Fast X och hade inga höga förväntningar när jag gick in i salongen. Hade köpt en mellan popcorn och en witamin well awake. Popcornen var saltade då drickan kanske var slut efter en halvtimme. Jag hade som sagt inga höga förväntningar på filmen men måste ändå säga att filmen inte var så dålig som jag trodde den skulle vara. Mer en så säger jag inte idag utan ni får läsa min recension imorgon.

Klockan var rätt sent när jag kom tillbaka från bion. Så det första jag gjorde var att gå in på basen och åt lite middag. Åt inte så mycket. Jag var rätt mätt av popcornen och ändå åt jag bara nästan hälften av popcornen. När jag kom tillbaka så var jag rätt trött i huvudet. Filmen var ändå 2 timmar och 20 minuter lång. Nä nu ska jag sluta svamla så vi höres imorgon.