Fem en fredag v.6: Ditt eller datt

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad väljer du oftast, planera eller ta dagen som den kommer?
  2. Vad föredrar du, tystnad eller något i bakgrunden?
  3. Vad funkar bäst för dig, ensam tid eller sällskap?
  4. När något blir fel, skrattar du bort det eller stör dig?
  5. Vad känns enklast, göra klart direkt eller ta det senare?
  1. Vad väljer du oftast, planer eller ta dagen som den kommer?

Jag är den som behöver rutiner i vardagen för att den ska fungera för mig. Om det ska hända något speciellt vill jag veta det innan så det är inplanerat.

2 Vad föredrar du, tystnade eller något i bakgrunden?

Helt klart något i bakrgrunden för är det helt tyst kan jag inte koncentrera mig på vad jag nu håller på med.

3. Vad funkar bäst för dig, ensam tid eller sällskap?

Jag är den som behöver väldigt mycket ensam tid för att jag ska må bra.

4. När något blir fel, skrattar du bort det eller stör det dig?

Det beror på vad det är som blir fel…..

5. Vad känns enklast, göra klart direkt eller ta det senare?

Oftast göra klart direkt då det annars blir att jag glömmer bort det..

Onsdag

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra onsdag. Jag var på radion där jag såg på filmen One battle after another och det var ungefär det jag han göra när jag var på radion.Medan jag var på radion så valde jag att lösa biobiljett till filmen Wicked: for good imorgon. Jag hade så mycket poäng så jag valde att betala biobiljetten med poäng. Jag slutade vid tre så då avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag vilket var Ris och currygryta med kyckling. Efter det har jag duschat och tvättat håret. Sedan har jag kollat på samma dokumentär som jag såg på igår men andra avsnitt.

Fem en fredag v.5: Irritationsmoment

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad stör du dig på i vardagen?
  2. Vad stör dig mer ju äldre du blir?
  3. När tappar du tålamodet snabbast?
  4. Vad stör dig med rutiner?
  5. När kan du inte sova?
  1. Vad stör du dig på i vardagen?

Hm.. Folk som lyssnar på musik på mobilen så att alla i bussen hör…

2. Vad stör dig mer ju äldre du blir?

Att kroppen lättare blir stel och man inte kan sitta hur som helst med benen så länge utan att känns när man ställer sig upp igen.

3. När tappade du tålamodet senast?

Jag minns inte då jag inte tappar tålamodet så ofta.

4. Vad stör dig med rutiner?

Ingenting då rutiner är väldigt viktigt för att få min vardag att fungera…

5. När kan du inte sova?

När jag är för upp varvad i huvudet när något speciellt hänt under dagen.

Onsdag

Godkväll!

Hoppas er onsdag varit bra. Här har man varit på radion mellan 10-15. Där har jag bland annat börjat kolla på Avatar: the way of water som är den andra avatar filmen som kom 2022. Då det lutar åt att jag kommer se om den tredje på bio i helgen men har inte bestämt mig vilken dag. Däremot så kollade jag inte klart den filmen utan det ska jag göra imorgon. Då filmen är över tre timmar lång.

När klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem. Här hemma har jag ätit middag vilket var hamburgare med bröd och strpis till.

Efter det så har jag duschat och tvättat håret. Sen har jag kollat på dokumentär på hbomax. Kommer göra det tills jag ska sova men har tänkt också att svara på kommentarer nu.

Tisdag

Godkväll!

Hoppas ni har haft en bra tisdag. Här har man varit på radion mellan 10-15. Där har jag arbetat med mitt manus. Det börjar likna något. nu men ni får veta vad det handlar om när jag har spelat in det och lagt ut det på hemsidan. När klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till hemköp där jag gick in och handlade. Sen gick jag till centralstationen för att där ta bussen hem.

Här hemma har jag ätit middag. Vilket var grillad korv med stekt potatis. Efter det så blev det en snabb dusch. Sen har jag kollat på dokumentären American monster då jag upptäckt att de har lagt upp ytterligare säsong på hbomax.

Fem en fredag v.2: Reflektion

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad är fem ord som beskriver året som gick
  2. Skriv fyra ord du vill att det nya året ska innehålla
  3. Nämn tre saker du är tacksam för
  4. Vilka två saker vill du vara mer rädd om
  5. Vad är en sak du vill påminna dig själv om ofta
  1. Vad är fem ord som beskriver året som gick?

Envishet, Spännande, recensioner, filmer och böcker

2. Skriv fyra ord du vill att det nya året ska innehålla?

Böcker, Filmer, tv-serier och dokumentärer

3. Nämn tre saker du är tacksam för?

  1. Att jag lever
  2. Familj
  3. Vänner

4. Vilka två saker vill du vara mer rädd om

Hm kommer inte på något såhär på rak arm.

5. Vad är en sak du vill påminna dig själv om ofta

Att jag klarar av mer än vad jag själv tror, bara jag visar min envishet och inte ger upp.

Från ett snöigt Uppsala

Godmorgon!

Hoppas ni har sovit bra inatt. Jag däremot hade en dålig natt då det dröjde till klockan två innan jag kunde somna. Jag vet inte varför men jag var trött när personalen väckte mig vid nio tiden men det var inte undra på. Hade bara sovit i sju timmar då.

Nu sitter jag och kollar på serien Supernatural där jag kommit fram till säsong nio. Dean har nyss varit tvungen att berätta för Sam att han var tvungen att låta en ängel ta Sams kropp i besittning för att Sam inte skulle ha dött efter att Sam låg i koma. Saken är ju den att Dean har nyss upptäckt att ängeln har ljugit om vem han är.

Kom ni håg att jag köpte Oppenheimer Limited collectors edition  på cdon. Jag har köpt en till film som collectors edition och denna gång blev det Pet Sematary från 1989. Jag fick den levererad i min postlåda igår. Den var nedsatt till nästan 50% när jag köpte den.

Avlutar med ett quote från filmen.

Somtimes dead is better

Fångad av en stormvind

Godkväll!

Hur är vädret hos er?

Här har det blåst stormvindar hela dagen. Jag skulle egentligen träffat pappa idag men han ville inte ge sig ut på vägarna vilket jag förstår Det har till och med blåst så mycket att bocken i Gävle blåst omkull. Här har man varit inne hela dagen. Vilket jag insett var ett bra beslut.

Måndag och tisdag

Godkväll!

Hoppas allt är bra med er.

Igår så tog jag bussen 150 från Akademiska vid 13.25. Hör och häpna var det samma chaufför som jag åkte med i somras. Bussen var en gamlare än förra gången då det fanns inget bord där det var fyra säten. När jag kom till Söderhamn hade det börjat snöa.

I går så jag gjorde vi inget speciellt och jag la mig redan vid nio då jag var trött.

Idag så har jag varit ute på promenad. Ätit risgrynsgröt med hårdnacka men julskinka på. Nu sitter vi och kollar på Die hard II

Fem en fredag v. 51: Jul,jul

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här hos Elisa så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Hur kommer du spendera juldagarna?
  2. Vad önskar du dig i julklapp?
  3. Vad gör din jul?
  4. Vad kan du inte vara utan på julbordet?
  5. Tittar och/eller lyssnar du på någon av årets julkalendrar?
  1. Hur kommer du spendera juldagarna?

Jag kommer spendera de uppe hos mamma och hennes man. Sen ska jag ev träffa pappa någon dag.

2. Vad önskar du dig i Julklapp?

Jag har önskat mig The soundtrack for Wicked for good Vinyl av mamma och vet att jag kommer få det men jag kommer vänta tills jag kommer hem i mellandagarna innan jag kommer beställa den.

3. Vad gör din jul?

Att umgås med nära och kära och att verkligen kunna slappna av och njuta av ledigheten.

4. Vad kan du inte vara utan på julbordet?

Janssons frestelse helt klart.

5. Tittar och/eller lyssnar du på någon av årets julkalendrar?

Nej det gör jag inte….