Nu är det äntligen onsdag. Jag ska strax gå från radion och då ska jag som vanligt gå en promenad ner till centralstationen. Däremot ska jag inte ta bussen hem utan till Gränby. Innan tänkte jag gå och köpa en macka på subway som får bli min middag. Så när jag kommer till Gränby ska jag försöka hitta någonstans att sitta och äta mackan.
Vid sex är det dags att börja och gå upp till nordisk film då filmen The devil wears prada 2 börjar halv sju. Den är inte klar förrän 20.50 så klockan blir nog minst halv tio innan jag kommit hem.
Hoppas ni har haft en bra tisdag. Jag har varit på radion mellan 10-15. Där jag bland annat har läst i boken som jag läser. Börjar snart närma mig halva boken. Den är ca 400 sidor lång. Så när klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen. Där jag tog bussen hem.
Här hemma har jag ätit middag vilket var Kall pastasalllad med kyckling. Vilket var väldigt gott. Efter det så har jag kollat på filmen Djävulen bär prada på sfanytime.
Handling:
Andrea Sachs kommer till New York med en dröm om att jobba i tidningsbranschen. Hon tror hon äntligen är på rätt väg när hon lyckas få det eftertraktade jobbet som assistent till Miranda Priestly, chefredaktör på en av världens ledande modetidningar. Men Miranda visar sig vara chefen från helvetet och Andrea måste snart bestämma sig om hon är villig att sälja sin själ till djävulen för att nå sina drömmar.
Recension:
Filmen kom 2006 alltså 20 år sedan. Filmen är baserad på boken The devil wears prada av Lauren Wejsberger. Filmen fick två oscarsnomineringar och en av dem fick Meryl Streep då hon blev nominerad för bästa kvinnliga huvudroll. Andrea Sachs spelas av Anne Hathaway och Emily spelas av Emily Blunt. Filmen är en väldigt bra Drama film med mycket komedi i sig.
Filmen har numera en uppföljare som heter The devil wear prada 2 och som jag ska se på förhandsvisning imorgon.
Hoppas ni har haft en bra måndag. Jag har varit på radion. Där har jag läst i boken The lost world av Michael Crichton. Jag var på radion mellan 10-15. Så när klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.
Här hemma har jag ätit middag vilket var tacos. Det var gott. Efter det så har jag tvättat en maskin med mina sängkläder då jag upptäckte igår kväll att jag glömt och tvätta dem i helgen. Så idag har jag fått hjälp att byta sängkläder i sängen.
Nu sitter jag och kollar på serien Grimm där jag nu kommit till slutet av säsong fyra.
Hoppas er fredag varit bra. Jag började dagen med serien Game of thrones där jag nu sett de två sista avsnitten av säsong åtta. Så nu ha jag sett hela serien från början till slut.
Idag så var jag in till Uppsala för att hemmakväll hade att man kunde fylla en guldburk för 99kr om man köpte valfri dricka. Så jag köpte två pepsi max och fyllde en guldburk med lösgodis.
När jag kom hem så var jag ner till basen och gjorde två mackor som ett mellanmål. De åt jag uppe hos mig. Sen så insåg jag att jag inte hade något spf varken för kroppen eller ansiktet så gick in på kicks hemsida. Där köpte jag spf både för kroppen och ansiktet.
Jag var ner vid fyra tiden för att äta middag vilket var pytt i panna och stekt ägg. Vilket var väldigt gott. Efter en stund fick jag sms att min beställning fanns att hämta inne på kicks i centrala Uppsala då jag valt click and collect som leverans metod. Så jag tog bussen in till Uppsala igen där jag hämtade ut min beställning och tog sedan bussen hem igen.
Nu ikväll har jag kollat på serien Grimm där jag är på säsong fyra och kommer kolla på den tills jag ska sova ikväll.
Hoppas er torsdag varit bra. Här har man varit på radion. Där jag har läst i boken The lost world. Jag var på radion mellan 10-15. Så när klockan var tre så plockade jag ihop mina saker för att sedan ta en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.
Här hemma har jag ätit middag vilket var Carbonara vilket var väldigt gott. Sen har jag kollat på serien Grimm som jag även sitter och kollar på nu. Vid kvart över nio kommer pesonalen som jobbar inatt till mig då hon är min kontaktperson och vi har tänkt kolla på något tillsammans.
Hoppas er onsdag varit bra. Det har min dag varit. Jag har varit på radion. Där har jag bland annat läst i boken. Jag har också haft indiemöte och vi satt upp lite mål för de kommande veckorna. Jag ska först och främst fokusera på att läsa klart boken. Var på radion mellan 10-15 så när klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen där jag tog buss hem.
Här hemma har jag ätit middag vilket var stekt falukorv och makaroner. Det var gott och jag hade ketchup till. Efter det så har jag duschade jag där jag även tvättade håret.
Ikväll har jag kollat på filmen Kung Fu Panda 4 på sfanytime.
Handling:
Efter att Po eller drakkrigaren som han kalas blivit utvald att bli den andliga ledaren i Fredens dal blir han tvungen att försöka utse en efterträdare som blir det nya drakkrigaren.Däremot så vet Po inte alls mycket om andligt ledarskap och har egentligen ingen lust att dra sig tillbaka.Hur ska detta gå?
Recension:
En väldigt bra animerad film som är den fjärde filmen i Kung fu Panda filmerna. Underhållande, rolig och en väldigt bra barnfilm.Jag såg filmen med svenska röster och den överträffade mina förväntningar.
Hoppas er tisdag varit bra. Här har man varit på radion. Där jag bland annat läst i boken som jag läset(the lost wolrd). Var på radion mellan 10-15. Så när klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen. Där gick jag in på pressbyrån då jag var torr i munnen så behövde något att dricka. Hittade en witamin well med smak av Jordgubb och Smultron som jag inte testat förut. Den smakade verkligen sommar så den kommer jag definitivt köpa fler gånger. Jag tog bussen hem.
Här hemma har jag ätit middag vilket var pasta med kyckling i currysås. Vilket var så gott. Efter det så duschade jag.
Ikväll har jag kollat på skräckfilmen The nun på sfanytime.
Handling:
Filmen utspelar sig 1952 i Rumänien. En präst och en ung tjej som vill bli nunna är tvungen att besöka ett kloster. Där ska en nunna ha tagit livet av sig och de måste undersöka varför och om platsen är helig fortfarande. På väg dit får de sällskap av en kille som kallas Frenchie som var den som hittade nunnan som tog livet av sig då han brukade leverera proviant till klostret.
Recension:
En väldigt bra skräckfilm som kom 2018. En bra jump scare film som dom lyckats göra så man hoppar till när man minst anar det. Detta är en film i conjuringuniverse och det är den film som utspelar sig förre alla andra filmerna i conjuringuniverse. Denna film såg jag tre gånger på bio.
Hoppas ni har haft en bra lördag. Jag har varit på radion där jag läst i boken The lost world. Var på på radion mellan 10-15. Så när klockan var tre så avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.
Här hemma har jag ätit middag. Vilket var Äggnudlar och något kött till. Det var gott. Efter det har jag kollat på filmen Venom: the last dance på hbomax.
Handling:
Eddie Brock och Venom är på rymmen efter vad som hände i slutet av andra filmen. De är nämligen misstänkta för att mördat en polis. De jagas både av polisen men även av vissa från den världen Venom kommer ifrån. De blir tvungen att ge sig ut på en resa tillsammans och frågan är om någon av dem kommer överleva?
Recension:
Den sista av filmerna om Eddie Brock och Venom. En mycket bra actionfilm som är minst lika bra som första filmen. Innehåller en hel del roliga scener fast den är rätt mörk i vissa delar av filmen.
Hoppas er söndag varit bra. Här har dagen varit bra. Jag började dagen med serien Game of thrones säsong åtta. Jag har bara några få avsnitt kvar av säsongen och serien.
Vid tolv tiden så gick jag ut på en promenad ner till affären. Här har vi haft runt 10 plus grader men det har blåst en del så jag tog en annan jacka på mig och fick stanna och dra igen jackan då jag frös. Det känns svårt att veta hur man ska klä sig då det kan vara sådan skillnad i vädret. Bara om det blåser kan göra en väldig skillnad.
På eftermiddagen så har jag börjat bygga min legomodell som är Stitch. Har hunnit med första påsen då bitarna är uppdelade i påsar så man inte tar alla bitar på en gång. Man bygger den i etapper så man tillslut sätter ihop de olika delarna till en en figur.
Vid fyra tiden så gick jag ner till basen för att äta middag. Vilket var köttgryta med ris vilket var gott. Efter det så har jag duschat och tvättat håret.
Ikväll har jag kollat på filmen Jurassic world: fallen kingdom.
Handling:
Tre år sedan händelserna på Jurassic world utspelade sig har den volcan som finns på ön har blivit klassad som aktiv och experterna fruktar att den kommer få ett utbrott. Frågan är om man ska försöka rädda de dinosaurierna man kan från ön. Owen blir kontaktad och de vill ha hans hjälp att spåra en av hans raptors som kallas för Blue. De säger att de ska föra dinosaurierna till en annan ön men snart visar det sig att de inte kommer göra det utan har planer att sälja dinosaurierna. Frågan är om Owen och hans gäng kommer lyckas stoppa försäljningen och rädda Blue?
Recension:
Denna film kom 2018. Denna film såg jag redan när den kom på bio. Detta är en väldigt bra uppföljare på den första Jurassic world filmen. Chris Pratt som spelar Owen även i denna film vann två priser för sin roll i denna film.
Hoppas er lördag varit bra. Här har man haft en bra dag med bio. Jag började dagen med serien Game of thrones där jag nu börjat kolla på säsong åtta. Det är den sista säsongen av serien som bara har sex avsnitt och är redan på avsnitt tre.
Vid halv ett så gick jag ner till basen för att äta mellanmål innan jag skulle åka till bion. Så kvart över ett så tog jag bussen in till Uppsala. Där jag klev av en busshållplats tidigare än det var tänkt. Jag gick därifrån till filmstaden.
På filmstaden så köpte jag både dryck och lite godis att ha till filmen. Jag har också konstaterat att jag misstänker att jag fått uvi. Klockan 14.30 började filmen som var Super mario galaxy filmen.
När filmen var klar så gick jag till Ica och handlade. Sen så pratade jag med mamma i telefon och tog bussen hem.Här hemma har jag ätit middag på basen som var paj. Efter det har jag duschat och nu sitter jag och kollar på en av mina favorit serier Grimm och kommer kolla på den tills jag ska sova.