Hoppas eran måndag varit bra. Här har man varit på radion mellan 10-15. Där har jag kollat på film. Jag har också läst ett kapitel i min bok som jag valde att ta med mig till radion. Det var bra då jag på eftermiddagen fick ångest. Men jag stannade kvar ändå tills klockan var tre. Då avslutade jag datorn och tog en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.
Här hemma har jag ätit middag vilket var lasange. Det var gott. Ikväll har jag kollat på filmen Titanic då jag hade ångest fortfarande. Titanic är en av mina comfortmovies som jag kan se för att ha något som får mitt huvud att tänka på annat en stund.
Skulle ha sammanfattat min förra vecka men valde att inte göra det då förra veckan inte direkt var någon vecka att sammanfatta om jag säger så….
Hoppas er söndag varit bra. Här började jag dagen med serien Supernatural säsong tolv. Där jag ungefär har kollat halva säsongen nu. Sam och Dean arbetar tillsammans med deras mamma och ängeln Castiel.
Idag så har det regnat här i Uppsala så när jag skulle ta bussen in till centrum så tog jag mitt paraply med mig. Det var tur det då det regnade en hel del när jag klev av bussen. Jag gick upp till Adlibris för att kolla om de hade något kul på rean men hittade inget men gick vidare till akademibokhandeln.Där köpte jag böckerna Fouth wing och Iron flame av Rebecca Yarros på svenska. Jag betalade 250 kr för båda och vanligen kostar en bok 250kr så det blev halva priset.
Har ni köpt någon bok på rean?
När jag kom hem så gick jag till basen då jag tänkte äta smörgåsar men det visade sig vara helt slut på bröd. Däremot hade personalen som jobbade gjort ordning middagen redan så jag kunde ta med min tallrik med mat över till mig så jag skulle slippa gå ut när jag hade tvättat håret.
Så efter att ha ätit middag vid fyra tiden så duschade jag och tvättade mitt hår. Efter det så har jag läst ett kapitel i min bok som jag läser just nu.
Ikväll har jag kollat på filmen The hunger games: mockingjay part 2 på sfanytime.
Handling:
Efter att ha blivit attackerad av Peeta börjar Katniss prata. Hon och alla andra inser att Snow måste dö för inget förändras om han lever. Katniss åker med några andra och ska försöka ta sig in i huvudstaden för att sedan döda President snow. Kommer hon lyckas och vilka kommer överleva?
Recension:
Detta är den fjärde filmen och sista av The hunger games filmerna. Denna film är baserad på boken The hunger games: mockingjay av Suzanne Collins. Denna film är en perfekt avslutning av The hunger games filmerna. Såg denna på bio då den kom 2015.
Jag ger filmen 4/5
Visste ni att Jennifer Lawrence är blond så hon var tvungen att färga sitt hår brunt så efter att hon spelat in den sista så var hennes hår så skadat att hon klippte sig kort så det fick vila och det som växte ut var friskt hår.
Hoppas er måndag varit bättre än min. Jag har varit hemma idag från radion pga ångest och ont i magen. Så jag började dagen med serien Supernatural säsong elva. Börjar närma mig slutet av säsongen.
Idag har jag haft ordentligt ont i magen så har varit tvungen att ta både ipren och alvedon. Nu på kvällen är det bättre men kommer vara hemma imorgon också. Då jag fortfarande har ont och vi får se hur jag sover inatt.
Idag har jag kollat på filmerna The hunger games och sedan kollade jag på Lord of the rings: the fellowship of the ring extended edition. Men pga jag har ont så blir det inte någon filmrecension.
Nu ska jag fortsätta kolla på dokumentären och sen blir det nog att gå och lägga mig tidigt efter jag har fått min medicin vid tio.
Hoppas er lördag varit bra. Här började jag dagen med serien Supernatural säsong elva. Sam och Dean försöker hitta ett sätt att få ur Lucifer ur Castiels kropp vilket visar sig vara lättare sagt än gjort.
Idag så åkte jag till Gottsunda och tog med mig burkar som jag behövde panta. Tog ungefär med mig tre påsar med burkar och det blev 45kr och då tog jag inte med mig allt.
Glömde skriva det igår men igår så köpte jag boken The lost world av Michael Crichton som är den andra boken som utspelar sig efter Jurassic park boken. Jag har köpt den på engelska i pocketbok format och på amazon.Jag har läst den första boken på svenska då jag har den. Ska bli kul att läsa nästa bok och se hur mycket som skiljer boken från filmen The lost world: Jurassic park. Då det var rätt mycket som skiljde sig mellan boken Jurassic park och filmen…
Här under kan ni läsa min recension av boken Urtidsparken av Michael Crichton på svenska.
Ikväll har jag kollat på filmen The lost world: Jurassic park på sfanytime.
Handling:
Denna film utspelar sig fyra år efter katastrofen i Jurassic park.
Ett gäng personer skickas av John Hammond till site B vilket är den ön där dinosaurierna föddes upp innan de flyttades till den ön där Jurassic park skulle vara. Det blir en kamp på liv och död då dinosaurierna inte är instängda och går som de vill på ön. Frågan är vem som kommer överleva?
Recension:
Denna film kom 1997 alltså fyra år efter den första jurassic park filmen kom. Denna film är baserad på boken The lost world av Michael Crichton. Filmen var nominerad till en oscar. Visste ni att vi har en svensk skådespelare med i denna då Peter Stormare spelar en roll. Har man sett den första filmen men inte denna är detta ett bra tips att se. Jag ger filmen 3/5
Hoppas du har haft en bra fredag. Här har man varit ledig som vanligt. Fick lite sovmorgon då jag bad personalen att väcka mig halv tio. Jag började dagen med serien Supernatural säsong elva. Dean och Sam har insett att det inte är Castiel utan Lucifer som tagit Castiels kropp i besittning.
Idag så gick jag en promenad ner till coop. Det var ungefär -5 grader men det kändes som det skulle vara mer. Jag ångrade att jag inte tog några vantar men var glad att jag hade halsduk på mig.
På eftermiddagen så kollade jag på filmen Malignant på hbomax.
Efter det så har jag kollat på filmen Malignant på hbomax.
Handling:
Madison upplever hemska syner och mord som hon på något sätt ser medan det händer.Frågan är vad som egentligen händer och hur hon kan se mord när det händer.Samtidigt så säger hon att det finns en tid i hennes liv där hon inte har några minnen från. Sanningen ska komma vara mer hemsk och chockerande än de någonsin trott.
Recension:
Denna film såg jag redan när den kom på bio 2021. Denna film är regisserad av James Wan. Han har gjort bland annat the conjuring och saw filmerna.Madison spelas av Annabelle Wallis som jag tyckte gott och väl kunnat i alla fall få en Oscarsnominering för denna roll. Däremot så har James Wanvunnit priser för denna film. En skräckfilm som är värd att se då den är enligt mig en väldigt bra film.
Jag ger filmen 3/5
Personalen kom upp med middag då han höll på med att städa basen. Middagen var vita bönor i tomatsås och stekt bacon till.Det var gott.
Ikväll har jag kollat på filmen Dantes peak och nu sitter jag och kollar på dokumentären People magazine investigates på hbomax och kommer göra det tills jag ska sova.
Hoppas er onsdag varit bra. Här har man varit på radion mellan 10-15. Där har jag arbetat med mitt manus. Sen valde jag också att boka biobiljett till imorgon. Jag sa på radion att bion börjar 11.45 så jag kommer vara ledig från radion imorgon. Jag ska se avatar: fire and ash igen och denna gång så valde jag att betala biobiljetten med poäng.
När klockan var tre så avslutade jag datorn och gick till bussen. Jag åkte några hållplatser innan jag klev av och gick till Kandyz i Uppsala. Det var första gången jag skulle dit så det tog en stund att hitta dit. Där hämtade jag ut en togoodtogo kasse som jag köpte igår. Efter det åkte jag hem.
Här hemma har jag ätit middag vilket var böngryta med ris. Efter det har jag duschat och tvättat håret. Sen så har jag kollat på filmen Wicked part I. Nu sitter jag och kollar på dokumentären People magazine investigates.
Hoppas er måndag varit bra. Här har dagen varit bra. Idag så åkte jag inte till radion som vanligt utan jag tog linje 8 mot akademiska sjukhuset. På vägen så klev personalen som skulle följa med mig på bussen. Vi åkte till Akademiska men vi fick kliva av två hållplatser innan än vi brukar. Så det blev en promenad. Jag skulle träffa en sjuksköterska på neuropsykriatiska mottagningen. Besöket gick bra och jag tog upp att jag upplever att jag blir så trött vid två tre tiden på dagen och frågade om det kan vara att min Adhd medicin går ur kroppen. Hon sa att det är en vanlig biverkning att man kan uppleva det. Så hon föreslog att vi ska höja dosen lite granna. Nu kommer det dröja i alla fall då jag har mina mediciner i apodos. Så då kan det dröja 14 dagar innan ändringen kommer. Innan jag fick gå så ville hon ta mitt blodtryck och puls för att min adhd medicin kan påverka dem. Däremot var det inge problem då jag hade bra blodtryck men lite snabb puls men hon sa att det kan vara för att jag var där.. När jag var klar där så tog jag en promenad till hemmakväll för att köpa läsk att dricka på radion. Jag tog bussen till radion. Där skrev jag på mitt manus och jag var på radion mellan 11.30- 15.00. När jag slutade så tog jag en promenad ner till centralstationen för att där ta bussen hem.
Här hemma har jag ätit middag vilket var spaghetti och köttfärssås. Efter det så har jag kollat på dokumentären People magazine investigates som finns att se på hbomax.
Idag har jag inte druckit någon energidryck och känner hur mycket bättre jag mår när jag inte dricker dem. Så det ska jag försöka att inte börja med igen…
Hoppas er söndag varit bra. Här började jag dagen med serien Supernatural säsong elva. Sam och Dean stöter på en till jägare och dem är tvungen att tillsammans hjälpas åt att döda en Banshee som får sin kraft från att äta på deras människooffers hjärna.
Idag så åkte jag till Gottsunda för att jag hade insett att min saft var på väg att ta slut. Jag köpte saft och lite andra saker. Jag tog bussen hem. Här hemma har jag tvättat en maskin med kläder då det behövdes inför nästa vecka.
Jag har kollat på filmerna Jurassic world: rebirth och Lilo & Stitch på eftermiddagen. Den sista filmen var live action filmen som kom 2025 och den är nominerad till en bafta award men tror den har svårt att vinna för bland annat är live action versionen How to train your dragon och zootopia 2 nominerade i samma kategori.
Imorgon är det måndag. Men jag tror inte jag har sagt det men jag ska inte direkt till radion imorgon då jag ska till akademiska sjukhuset. Då jag har tid hos Neuropsykiatriska mottagningen 10.30 och jag ska träffa en sjuksköterska. Jag kommer ha en personal med mig och det blir hon som är min kontaktperson i personalen. Jag ska ta bussen 09.38 och personalen hoppar på bussen där hon bor.
Hoppas ni har haft en bra alla hjärtans dag. Jag började dagen med serien Supernatural säsong elva. Där Sam och Dean fortsätter sitt jobb och försöker få vardagen att fungera.
Vid halv elva så gick jag ner till basen och käkade lunch vilket var ost och skinkpaj då vi brukar käka det som blivit över efter gårdagens middag till lunch. Det var verkligen gott.
Idag har vi haft som mest -20 men på dagen så var det runt -15. Så jag har inte varit ute men har gått på löpbandet i ca 45 minuter då det är halt ute.
Idag har jag kollat på filmen Red dragon eller röd drake som den heter på svenska.
Handling:
Handling:
Anthony Hopkins återvänder i sin bästa och mest obehagliga rollprestation hittills som den ondskefulle Dr Hannibal Lecter. FBI-agenten Will Graham kallas in från sin förtidspensionering för att hitta den seriemördare som kallas ”Tandfen”. För att kunna stoppa de brutala morden måste Graham öppna sig för Lecter. Förbered dig på att bli skrämd när Graham möter den illvillige Lecter i denna mörka och spännande thriller.
Recension:
Filmen kom 2002. Så den var den boken som blev film sist av böckerna av Thomas Harris då the silence of the lanbs kom 1991 och Hannibal kom 2001. Jag tycker denna filmen är den som är den bästa efter The silence of the lambs. Men det var bara The silence of the lambs som fick oscarnomineringar och oscars.
Jag ger filmen 3/5
Sen har jag också kollat på filmen Titanic men det får räcka med en recension. Däremot fick jag upp ett minne på facebook att för tre år sedan sǻg jag Titanic i 3D på bio då de körde den som klassiker..
Hoppas er fredag varit bra. Här har fredagen varit bra och lugn då jag har varit ledig som jag alltid är på fredagar. Började dagen med serien Supernatural säsong elva. Sam och Dean har ett fall där folk mördas av någon med mask där det är clownmask en gång och sedan en kaninmask i en annan gång.
Idag var jag in en sväng till Hemmakväll för att handla godis och dryck till helgen. Så det blev en sväng in till Uppsala. Här har det varit kallt men jag tog på mig halsduk på mig.Det har varit upp mot -12 men det har tack och lov inte blåst så det kändes inte så kallt.
Idag så har jag kollat på filmen Wicked part I då jag behövde någon film som jag kunde fokusera på då jag haft lite ångest. Visste ni att Ariana Grande och Cynthia Erivo vann en grammy för deras låt Defying gravity från denna film. Vilket var så kul och de var så värda den enligt mig.
Nu sitter jag och kollar på dokumentären People magazine investigates på hbomax. Nu vid åtta så fick jag medicin. Då så såg jag till att jag låste in det mesta av godiset i det låsbara skåpet som bara personal har nyckel till för att jag inte ska äta upp allt direkt.
Jag kommer att kolla på dokumentären tills jag ska sova. Jag får min sömnmedicin vid tio sen så brukar det variera hur länge jag stannar uppe.